Більше половини імпортерів повідомляють про труднощі на етапі прийняття рішення щодо митної вартості товарів. Спільними труднощами для різних митних процедур є завищення митної вартості товарів, вимоги надати багато додаткових документів та різний підхід до одних і тих же норм законодавства чи товарів.
Майже 2/3 експортерів не стикалися із затримкою вантажів порівняно з менш ніж половиною імпортерів. Головною причиною таких затримок при експорті та імпорті залишаються черги на кордоні.
Успішність оскарження бізнесом дій митниці покращується. Частка підприємств з повністю або частково успішним досвідом оскарження – найбільша за 4 хвилі опитування з 2016 року. Лише кожен п'ятий респондент має досвід оскарження. Найбільше потребують вдосконалення обґрунтованість рішень, та забезпечення неупередженого, повного і справедливого розгляду скарги.
Більше, ніж 2/3 опитаних не знають, що таке статус АЕО. Ідея спільного митного контролю з країнами-сусідками має значну підтримку з боку бізнесу, особливо на тих митницях, де великі черги.
Частка бізнесу, що подає документи при ЗЕД в електронному вигляді, склала більше 80% у 2020 році. Вона практично не змінюється з 2016 року – автоматизація на митниці не зростає. Платіжне доручення про сплату мита найчастіше подають лише в електронному вигляді.
Дослідження проведено Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій в рамках реалізації проєкту Підтримка Громадської Ініціативи «За чесну та прозору митницю» за фінансової підтримки Європейського Союзу, МФ «Відродження» та Atlas Network.
Короткий Звіт "Спрощення процедур торгівлі в Україні: митні процедури, єдине вікно та електронний документообіг" (Завантажити)
Слайди спікерів (завантажити)