Друк

Вхід на сайт


Архів 2016

  • Місячний Економічний Моніторинг України №4 (186)

    13.04.2016
    Безкоштовно

    MEMU.No4
    Тема місяця: Публічні закупівлі

    Законодавство щодо публічних закупівель оновлювалось чотири рази з 2008 року та в нього вносили зміни понад сімдесят разів. Метою всіх чотирьох оновлень були наміри підвищити ефективність видатків суспільного сектору, які відомі високим рівнем корупції. За оцінкою міністерства економічного розвитку та торгівлі втрати від корупції та низької конкуренції в публічних закупівлях становили близько 20% видатків на закупівлі у 2014 році.

    Всі чотири основні зміни законодавства щодо закупівель було здійснено в рамках впровадження реформ, узгоджених з МВФ та ЄС. Старий Закон про державні закупівлі було скасовано у 2008 році при узгоджені угоди «стенд-бай» з МВФ та замінено постановою уряду щодо закупівель. Новий Закон було ухвалено у 2010 році в рамках переглянутої Угоди «стенд-бай» з МВФ. Закон передбачав більш прозорі правила державних закупівель, хоча він не повністю відповідав нормам ЄС. Однак майже одразу після цього парламент почав вносити численні зміни до Закону, розширивши кількість виключень з повністю конкурентних процедур (зокрема, з під дії закону було виведено закупівлі енергоносіїв та житлово-комунальних послуг). В квітні 2014 року нові домовленості з МВФ підштовхнули парламент ухвалити новий Закон про державні закупівлі. Цього разу основні положення Закону було гармонізовано з правилами ЄС. Закон був покликаний збільшити прозорість та відкритість в сфері закупівель, спростити процедури та наблизити законодавство до норм ЄС. Однак певні дірки залишились, а процедури надалі були достатньо обтяжливими, що стримувало прихід нових постачальників. Це спонукало уряд почати роботу електронної системи закупівель ProZorro в пілотному режимі... 

    Політика: Новий уряд за очікуваннями буде призначено в квітні.

    Реальний сектор: Воєнний конфлікт на Сході України, висока інфляція, падіння внутрішнього попиту та слабкий зовнішній попит були серед причин скорочення реального ВВП на 9,9% у 2015 році.

    Енергетичний сектор: “Укртрансгаз” запустив механізм віртуального реверсу на кордоні України зі Словаччиною, Польщею та Угорщиною.  

    Сільське господарство: Українські виробники уже повністю використали тарифні квоти ЄС на м’ясо птиці, виноградний та яблучний сік, помідори, кукурудзу, мед, цукор, борошно та ячмінну крупу.

    Зовнішній сектор: Сальдо рахунку поточних операцій у лютому лишалось від’ємним на рівні 0,3 млрд дол. США.

    Фіскальна політика: Темпи приросту доходів Зведеного бюджету сповільнились в лютому до 16,2% дпр з 32,7% дпр в січні.

    Соціальна політика: Реальний наявний дохід домогосподарств у 2015 році впав на 22,2% через високу інфляцію.

    Ринок праці: Темпи зменшення реальної заробітної плати сповільнились до 8,3% дпр (у порівнянні з 13,2% дпр у січні).

    Монетарна політика: У березні місячна базова інфляція зросла до 1,9% дпм, що відображало вплив коливань обмінного курсу у лютому та сезонні зміни цін на одяг та взуття.

    Обмінний курс: Міжбанківський валютний курс залишався стабільним в березні в проміжку 26-27 грн за дол. США.

    Державний борг: За два місяці 2016 року державний борг (в гривневому еквіваленті) зріс на 5,8% передусім через знецінення гривні.

    Випуск:  №4 (186) квітень 2016
Поділитися:
Powered by

Activemedia
© 2020
Інститут
економічних досліджень
та політичних консультацій
адреса:
Рейтарська 8/5-А,
01054 Київ, Україна
тел.:
+ 38 044 278-63-42
+ 38 044 278-63-60
факс:
e-mail:
+ 38 044 278-63-36
institute@ier.kyiv.ua
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на www.ier.com.ua