Громадяни України можуть отримувати з-за кородону посилки з товарами (крім підакцизних) без сплати митних платежів, якщо сума товару не перевищує 150 євро. Однак існують схеми подрібнення товарних партій, які ввозяться в Україну, до розмірів, що не підпадають під оподаткування. Після подріблення, такі товари пересилають у міжнародних поштових та експрес-відправленнях. При цьому, формальними отримувачами товарів є громадяни, які можуть і не мати стосунку до цих товарних партій.
З одного боку, громадяни вільні у своєму виборі магазинів та товарів. З іншого боку, пільгові умови ввезення товарів саме для особистих потреб використовуються для імпорту товарів з метою подальшого перепродажу. Таким чином, конкуренція стає недобросовісною, а ринок товарів наповнюється сірим імпортом. Держава при цьому не отримує податкових надходжень і не може захистити легальний бізнес.
Відтак, виникає необхідність розробити та запровадити комплекс заходів із попередження та унеможливлення масового зловживання громадянами безподатковим ввезенням товарів в Україну через поштові відправленя із дотриманням балансу інтересів держави, громадян та бізнесу. Такі заходи позитивно впливатимуть на виведення української економіки з тіні. Адже наразі, за попередніми розрахунками Мінекономрозвитку, у І кварталі 2017 року рівень тіньової економіки склав 37% від офіційного ВВП.
Ми вважаємо, що цю проблему може вирішити запровадження принципу відстежуваності походження товарів: від імпортера до кінцевого споживача. Також можуть бути запроваджені кількісні обмеження щодо частоти використання митної пільги однією фізичною особою. Це ті принципи, які можна запозичити з міжанродного досвіду.