Друк

Анонс

Вхід на сайт


Консультативні роботи

  • 23.07.2000

    Точка зору стосовно реформи податкового та бюджетного кодексів

    (Код:О2)

    Заплановані урядом зниження ставок податків до низького рівня, порівняно із загальноприйнятим в світі, при одночасному розширенні бази оподаткування та адаптації деяких визначень і правил окремих податкових законів до західноєвропейських норм, здатні, на нашу думку, надати позитивних імпульсів для реального росту економіки. Згідно плану були б введені низькі єдині граничні ставки податків, що згідно сучасної теорії створює потужні стимули для економічної активності та одночасно сприяє ефективному використанню ресурсів.

    В той же час ці переваги необхідно зважити проти ризику зростаючого дефіциту бюджету та фінансової нестабільності через скорочення податкових надходжень. З цих причин ми віддаємо перевагу менш різкому зниженню ставок податків. Ставка в розмірі 25% для податку на прибуток та для максимального рівня прибуткового податку при одночасній відмові від зміни теперішньої порівняно високої ставки податку на додану вартість в розмірі 20% були б з нашої точки зору гарною і, можливо, навіть оптимальною комбінацією.

    Однак ми вважаємо, що вживши термінових заходів, можна скоротити теперішню недоїмку до державного бюджету, і, таким чином, мінімізувати загрозу фінансовій стабільності:

    Основна частина цієї недоїмки є результатом: - приватного присвоєння доходів державних підприємств, - безгосподарного управління, особливо на державних підприємствах, - монополістичної або олігополістичної структури ринків та - немонетарних операцій.

    Заходи, які ми вважаємо за потрібне вжити для скорочення таких недоїмок, передбачають:

    - Приватизацію, в тому числі й великих підприємств та, у разі необхідності, їх розукрупнення;

    - створення нової концепції дієвого нагляду за діяльністю державних підприємств та реалізацією державних корпоративних прав;

    - введення певних обмежень для керівників державних підприємств стосовно їх побічної діяльності;

    - дієві санкції щодо підприємств, які затримують платежі, включаючи загрозу та проведення процедури банкрутства;

    - остаточну заборона взаємозаліків та немонетарних платежів між бюджетними організаціями та податковою адміністрацією з одного боку, та підприємствами - з іншого.

    Автори:  Шомерус Лоренц, Хоффманн Лутц, Вінценц Фолькхарт
    Сфери досліджень:  Регіональна політика
Поділитися:
Powered by

Activemedia
© 2020
Інститут
економічних досліджень
та політичних консультацій
адреса:
Рейтарська 8/5-А,
01054 Київ, Україна
тел.:
+ 38 044 278-63-42
+ 38 044 278-63-60
факс:
e-mail:
+ 38 044 278-63-36
institute@ier.kyiv.ua
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на www.ier.com.ua