Заплановані урядом зниження ставок податків до низького рівня, порівняно із загальноприйнятим в світі, при одночасному розширенні бази оподаткування та адаптації деяких визначень і правил окремих податкових законів до західноєвропейських норм, здатні, на нашу думку, надати позитивних імпульсів для реального росту економіки. Згідно плану були б введені низькі єдині граничні ставки податків, що згідно сучасної теорії створює потужні стимули для економічної активності та одночасно сприяє ефективному використанню ресурсів.
В той же час ці переваги необхідно зважити проти ризику зростаючого дефіциту бюджету та фінансової нестабільності через скорочення податкових надходжень. З цих причин ми віддаємо перевагу менш різкому зниженню ставок податків. Ставка в розмірі 25% для податку на прибуток та для максимального рівня прибуткового податку при одночасній відмові від зміни теперішньої порівняно високої ставки податку на додану вартість в розмірі 20% були б з нашої точки зору гарною і, можливо, навіть оптимальною комбінацією.
Однак ми вважаємо, що вживши термінових заходів, можна скоротити теперішню недоїмку до державного бюджету, і, таким чином, мінімізувати загрозу фінансовій стабільності:
Основна частина цієї недоїмки є результатом: - приватного присвоєння доходів державних підприємств, - безгосподарного управління, особливо на державних підприємствах, - монополістичної або олігополістичної структури ринків та - немонетарних операцій.
Заходи, які ми вважаємо за потрібне вжити для скорочення таких недоїмок, передбачають:
- Приватизацію, в тому числі й великих підприємств та, у разі необхідності, їх розукрупнення;
- створення нової концепції дієвого нагляду за діяльністю державних підприємств та реалізацією державних корпоративних прав;
- введення певних обмежень для керівників державних підприємств стосовно їх побічної діяльності;
- дієві санкції щодо підприємств, які затримують платежі, включаючи загрозу та проведення процедури банкрутства;
- остаточну заборона взаємозаліків та немонетарних платежів між бюджетними організаціями та податковою адміністрацією з одного боку, та підприємствами - з іншого.