Незважаючи на нещодавнє рішення про імпорт газу виключно з Каспійських країн, надійне постачання газу в Україну не забезпечено на періоду після 2007 року. Розвиток цін в майбутньому навряд чи можна перебачити.
Це спільний продукт Німецької консультативної групи з питань економічних реформ в Україні та ІЕД, метою якого є надання рекомендацій щодо економічної політики для українських політиків. Рекомендації розробляються на основі детального аналізу ситуації в Україні, сучасної економічної теорії та найкращих міжнародних прикладів. Роботи доступні для політиків та – через певний час – для громадськості.
Архіви:
Незважаючи на нещодавнє рішення про імпорт газу виключно з Каспійських країн, надійне постачання газу в Україну не забезпечено на періоду після 2007 року. Розвиток цін в майбутньому навряд чи можна перебачити.
Як свідчить міжнародний досвід, надходження від приватизації можеть бути достатньо значними як в абсолютному вимірі, так і по відношенню до величини державного бюджету.
На початку 2000 року вартість гривні було де-факто прив'язано до долара США. У квітні 2005 року Національний банк України (НБУ) провів деякі заходи, які можливо інтерпретувати як початок гнучкішої валютної політики.
Нещодавні значні адміністративні підвищення мінімальної пенсії, що виплачуються в солідарній пенсійній системі, призвели до кризи амбіційної пенсійної реформи в Україні. Підвищення пенсій не були підтримані зростанням економіки та доходів.
На початку 2006 року Україна стикнулася із ціновим шоком на енергоносії, коли ціна російського газу для України виросла на 60%. Це спонукало українських політиків та урядовців приділити увагу можливим реформам на ринку газу.
В Україні операції з придбання безготівкової іноземної валюти підлягають оподаткуванню зі сплатою збору 1,3% до Державного Пенсійного фонду. З одного боку цей збір до Пенсійного фонду є важливим фіскальним інструментом. У 2006 році від цього збору планується отримати 2,6 млрд. грн. або 2,1% загальних доходів державного бюджету. З іншого боку, збір до Пенсійного фонду діє як суттєва перешкода для інвестицій. Збір заважає притоку капіталу, що зменшує можливості економіки фінансувати внутрішні реальні інвестиції.
Починаючи з 2002 року сільське господарство України отримує значну бюджетну підтримку від держави у вигляді Бюджетних та Податкових видатків.
Енергетична безпека є важливою та часто суперечливою складовою національної та економічної безпеки. За останні місяці, коли ціни на викопне пальне зросли, а конфлікт України з Росією щодо постачання природного газу та умов транзиту досяг свого апогею, проблема залежності України від імпортованих енергоносіїв та, як результат, її вразливість, вийшла на перший план. Якщо певні умови різняться від однієї країни до іншої, то підвищення цін на енергоносії та невпевненість в стабільності та надійності постачальників призвели до великої стурбованості серед країн-імпортерів енергоносіїв в усьому світі.
Будучи однією з найбільш неефективних споживачів енергії в Європі, Україна змушена імпортувати левову частку необхідних енергоресурсів. Це робить країну надзвичайно чутливою до шоків, спричинених зміною ціни на енергоносії. Це є особливо важливим для газу, який складає майже половину загального обсягу первинної пропозиції енергоресурсів в Україні.
Нещодавній українсько-російський газовий конфлікт з приводу ціни імпорту російського газу нагадав Україні про її залежність від поставок імпортного газу за порівняно низькими цінами. Оскільки 47% основного енергопостачання припадає на газ1, наслідки цього конфлікту матимуть велике значення для української економіки. Домовленість, яку було досягнуто 4 січня, була розкритикована як українськими політиками (включаючи більшість теперішнього Кабінету Міністрів) так і політичними та економічними оглядачами та громадськістю.