Для роботи сектора страхування важливе значення має існування належних механізмів вирішення суперечок. В Україні судовий розгляд страхових суперечок нерідко коштує дорого, завдає чимало клопоту та не забезпечує справедливого вирішення. Це перешкоджає розвитку сектора. Для покращення цієї ситуації ми пропонуємо впровадити інститут страхового Омбудсмана, за створення та фінансування якого повинна відповідати страхова галузь. На нього буде покладено завдання виступати посередником у суперечках між застрахованими особами та страховими компаніями і вирішувати їх гнучко, об’єктивно та без зайвих витрат. Інститут Омбудсмана повинен бути незалежним за структурою та статусом. Отже, він повинен очолюватись фахівцем з доброю репутацією, а нагляд за його діяльністю повинна здійснювати незалежна Рада. Окрім цього, рішення Омбудсмана повинне мати обов’язкову силу для всіх страхових компаній, що є членами цього інституту. Ефективно функціонуючий інститут Обмудсмана буде вигідним усім учасникам ринку: права споживачів будуть краще захищені та стандарти послуг будуть вищими . Це може суттєво покращити імідж страхової галузі та стати рушійною силою зростання ринку. Зміцнення довіри до страхових компаній, що є учасниками інституту Омбудсмана, дозволить їм залучити нових клієнтів. Зрештою, у виграші буде і держава: Омбудсмани дозволять зменшити навантаження на суди та наглядові органи.