Земельні ресурси України вражають. Коли починаеш думати про порівняльні переваги України, то землі сільськогосподарського призначення є однією з тих речей, яка одразу приходить в голову, нарівні з добре-обученою робочою силою країни.
Це спільний продукт Німецької консультативної групи з питань економічних реформ в Україні та ІЕД, метою якого є надання рекомендацій щодо економічної політики для українських політиків. Рекомендації розробляються на основі детального аналізу ситуації в Україні, сучасної економічної теорії та найкращих міжнародних прикладів. Роботи доступні для політиків та – через певний час – для громадськості.
Архіви:
Земельні ресурси України вражають. Коли починаеш думати про порівняльні переваги України, то землі сільськогосподарського призначення є однією з тих речей, яка одразу приходить в голову, нарівні з добре-обученою робочою силою країни.
В модель попиту на гроші для обчислення тіньової економіки в Україні включено регуляторний тягар, складність податкової системи і м’які бюджетні обмеження. Ця модель аналізується для визначення причин і динаміки тіньової економіки в Україні і оцінки ефективності державних заходів щодо зменшення її розміру.
В липні 2001 року мають розпочатися виплати компенсацій з боку німецьких та австрійських фондів колишнім остарбайтерам - громадянам України, примусово вивезеним під час Другої Світової війни для роботи за кордон.
В результате принятия в Германии в 1998 г. нового Закона об энергетике был либерализирован электроэнергетический рынок. В качестве модели регулирования был выбран «доступ к сети на договорной основе».
Сільське господарство НДР вважалося в колишній РЕВ (Раді Економічної Взаємодопомоги)дуже продуктивним і було взірцем для багатьох інших країн. Проте порівняльний аналіз продуктивності в різних країнах є завжди дуже проблематичним.
При приватизации шести облэнерго в первой половине 2001 года решающую роль играли методы установления тарифов за передачу электроэнергии. Эти тарифы образуют основу экономической деятельности облэнерго, услуги которых в основном представляют собой транспортировку и продажу электроэнергии конечному потребителю, т. е. они в определяющей степени оказывают влияние на интересы потенциальных инвесторов.
Український вугільний сектор характеризується значними ціновими викривленнями. Через девальвацію гривні в 1998 році сьогоднішні орієнтовні ціни (ціни, які визначають рівні субсидіювання), що встановлюються українським урядом на коксівне вугілля, є не тільки нижчими за ціни на імпортоване коксівне вугілля, але також є нижчими за сьогоднішні ринкові ціни на коксівне вугілля в Україні.
Нещодавно Державна адміністрація залізничного транспорту України (ДАЗТУ), з метою компенсації зростання протягом 2000 року цін на товари, які використовуються залізницями, ініціювала підвищення тарифів на залізничні перевезення на 20.8%. Після довгих дискусій Міністерство економіки затвердило підвищення тарифів на вантажні перевезення залізничним транспортом лише на 14,8%.
Процес реформування сільського господарства та розвитку сільської місцевості отримав протягом останніх 18 місяців небувалого в Україні розвитку. Такі заходи, як реформування реструктуризація колективних сільськогосподарських підприємств, видача сертифікатів на право власності на землю та відхід держави від прямого фінансування сільськогосподарських підприємств заклали добрий фундамент для відтворення конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств в Україні.
Метою державної програми детінізації економіки України має бути скорочення частки тіньової економіки та її перехід в сферу офіційної економічної діяльності. Подолання або скорочення тіньової економіки, на наш погляд, є невірною метою, якщо, звісно, не йдеться про кримінальну діяльність. Тому, в основу державної програми мають бути закладені, передусім, стимулюючі заходи для формалізації тіньової економіки.