Це спільний продукт Німецької консультативної групи з питань економічних реформ в Україні та ІЕД, метою якого є надання рекомендацій щодо економічної політики для українських політиків. Рекомендації розробляються на основі детального аналізу ситуації в Україні, сучасної економічної теорії та найкращих міжнародних прикладів. Роботи доступні для політиків та – через певний час – для громадськості.
Архіви:
Публікація доступна англійською мовою.
Консолідація фіскальної ситуації - одне із найважливіших завдань, яке стоїть перед багатьма країнами світу після світової фінансової кризи 2008-2009 років. Стрімке зростання бюджетних дефіцитів під час кризи створило суттєвий тиск до зростання державного боргу, що спричинило боргові кризи в окремих країнах. Україна також зазнала великого удару під час кризи і стикнулась із розширенням бюджетного дефіциту, в результаті чого державний борг за оцінкою зросте до 43% від ВВП в кінці 2013 року (з 12% у 2007 році). За широким визначенням (що включає операційний дефіцит державної компанії Нафтогаз) сукупний дефіцит сектору державного управління становитиме близько 8% від ВВП цього року порівняно із 4,3% від ВВП у 2011 році.
У 2011 році український уряд розпочав реформу системи охорони здоров’я, покликану поліпшити доступність та якість надання медичної допомоги в країні. Нова система базуватиметься на наданні медичної допомоги сімейними лікарями на первинному рівні. Зараз реформи не вирішують проблем з надання медичної допомоги вразливим групам пацієнтів, як-то, хворим на туберкульоз, ВІЛ/СНІД, рак тощо, незважаючи на те, що це питання має важливе значення для України через високу частку населення, що страждає на ці захворювання. Для проведення змін в наданні медичної допомоги цим групам в Україні необхідний аналіз міжнародного досвіду.
Сьогодні знову триває дискусія щодо того, чи доцільно зберегти податок на додану вартість (ПДВ) чи замінити його іншим непрямим податком. Зокрема критики ПДВ відзначають суттєві зловживання та ухилення від сплати ПДВ, а також проблеми із адміністрування ПДВ. Хоча критика ПДВ – це не нове явище для України, свіжа оцінка може додати до поточного раунду дискусії. Відповідно в цій роботі ми намагаємось відповісти на питання, чи доцільно з фіскальної точки зору замінити ПДВ іншим непрямим податком.
Міжнародний досвід свідчить про важливість регулювання цін на лікарські засоби передусім через нагальну необхідність забезпечити доступність ліків для населення. Разом з тим, не існує єдиного підходу до такого регулювання. Водночас можна визначити основні підходи до регулювання, як-то визначення фіксованих або базових цін, регулювання прибутку. Крім того, ряд країн запроваджує ціноутворення на основі ефективності лікарських засобів. Часто країни використовують більше, ніж один метод регулювання.