Друк

Коментарі експертів

  • Нова спроба наступити на граблі: мораторій на експорт дров

    16.01.2019

    2019_Synergy_timber_1

    16 cічня 2019 року Комітет Верховної Ради з питань промислової політики та підприємництва на своєму засіданні одноголосно підтримав проект Закону України реєстр. номер 9475 від 16.01.2019 року щодо запровадження мораторію на експорт дров паливних з метою запобігання контрабанді лісу-кругляку.

    Експерти ІЕД Андрій Бутін та Євген Ангел вказують, що це не перша спроба заборонити експорт дров. Влітку Президент України вже ветував аналогічну за змістом норму іншого законопроекту і, в результаті, у вересні 2018 року Закон України № 2531-VIII від 06.09.2018 року “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження українських лісів та запобігання незаконному вивезенню необроблених лісоматеріалів” було ухвалено без норми про обмеження експорту паливної деревини.

    Чому пропонується заборонити експорт дров? Автори посилаються на статистичні дані, які вказують на обхід заборони (мораторію) на експорт лісу-кругляку через його поставки під виглядом паливних дров за іншим кодом товарної номенклатури зовнішньоекономічної діяльності. І дійсно, про існування такої схеми ІЕД також писав ще на початку літа 2018 року – у аналітичній роботі “Результати запровадженого в Україні тимчасового мораторію на експорт лісоматеріалів у необробленому вигляді”.

    Що ж відбувається? Фактично, держава Україна, в особі ДФС та митних органів, не змогла забезпечити виконання рішення, яке ця держава ухвалила, забороняючи експорт лісу-кругляку. Водночас, не можна забороняти експорт товарів тільки через те, що цим товаром прикривають експорт іншого. Це відбувається постійно, бо зміна одного коду товару на інший є одним із популярних способів ухилення від сплати митних платежів. За такою логікою завтра зможуть заборонити для поставки будь-який товар, який експортують або імпортують під виглядом іншого. Але це є абсурдом.

    І окрема тема – це суперечність законопроекту міжнародним зобов’язанням України, як в рамках СОТ, так і в рамках Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. До речі, Європейський Союз 15 січня 2019 року офіційно ініціював консультації з Україною стосовно заборони на експорт необробленої деревини. Механізм консультацій є першим кроком у врегулюванні суперечок в рамках УА. ЄС вже висловив надію, що це питання може бути успішно вирішено в ході цих консультацій. На жаль, новий законопроект аж ніяк не є проявом доброї волі України у вирішенні конфлікту.

    Довідково:
    Проект ІЕД "Чи потрібен Україні протекціонізм? Можливості та обмеження ПВЗВТ з ЄС" діє в рамках проекту Громадська синергія за сприяння Європейського Союзу та Міжнародного фонду "Відродження".

Поділитися:
Powered by

Activemedia
© 2010
Інститут
економічних досліджень
та політичних консультацій
адреса:
Рейтарська 8/5-А,
01030 Київ, Україна
тел.:
+ 38 044 278-63-42
+ 38 044 278-63-60
факс:
e-mail:
+ 38 044 278-63-36
institute@ier.kiev.ua
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на www.ier.com.ua