Натисніть на зображення щоб його відкрити
Кабінет Міністрів подав до парламенту проект Державного бюджету на 2019 рік з досить обережними бюджетними показниками і без великих сюрпризів.
Макроекономічний прогноз, на якому ґрунтуються бюджетні показники реалістичний, а бюджет підготовлено на чинній податковій базі. У поданих одночасно із бюджетним законопроектом змінах до Податкового кодексу передбачено очікувану індексацію ставок акцизів, рентних зборів та екологічного податку. Інші податки залишаються незмінними, включно із податком на прибуток підприємств (тривають надалі обговорення щодо ухвалення податку на виведений капітал).
Подана версія проекту передбачає певне зниження як доходів, так і видатків у відношенні до ВВП. Водночас їх структура особливо не змінюється. Уряд заклав у бюджет помірне зростання мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії, які в реальному виразі залишаться близькими до рівня 2018 року. Водночас подана версія проекту поки що не враховує ймовірне підвищення тарифів на газ для населення і відповідно більші видатки на житлово-комунальні субсидії (поки що передбачене фінансування субсидій є нижчим, ніж у 2018 році).
Проект бюджету оснований також на припущеннях подальших реформ у країні, що дозволить забезпечити фінансування дефіциту. Йдеться про близько 4,2 млрд дол. США зовнішніх запозичень, а також 17 млрд грн надходжень від приватизації. Україна також за очікуваннями отримає близько 21 млрд грн від міжнародних фінансових організацій (зокрема, від ЄБРР, ЄІБ, МБРР) передусім на фінансування інфраструктурних проектів. Тому суттєвим ризиком у виконанні бюджету буде саме відмова продовжувати реформи.
Досвід всіх минулих років показує, що тепер до активної роботи беруться депутати, які до 1-го жовтня подаватимуть свої пропозиції до законопроекту. З огляду на подвійні вибори наступного року, дискусії в парламенті обіцяють бути гарячими, а тому окремі бюджетні параметри ухваленого Бюджету можуть суттєво різнитися від поданого реалістичного документу Кабінетом Міністрів.