Розглядаючи введення додаткового імпортного мита (законопроекти №1562 та №1563 від 22 грудня 2014 року) у контексті співпраці з СОТ, МВФ та ЄС, ми дійшли висновку, що даний захід формально відповідає положенням угод СОТ, хоча можуть виникнути питання щодо дотримання не букви, а «духу» правил СОТ. Також в України можуть виникнути проблеми у співпраці з МВФ та ЄС.
Однією зі "страшилок", якими досхочу нагодували населення сходу України, є твердження про катастрофічні наслідки асоціації з ЄС саме для прикордонних з Росією областей. Мовляв, їхня промисловість повністю залежна від експорту до Росії, а відкриття ринків ЄС аж ніяк не врятує ситуації, адже їхня продукція на Заході нікому не потрібна. Здається, ці страхи перебільшені.
Від створення зони вільної торгівлі між Україною та ЄС виграють всі категорії населення, хоча й різною мірою. Зокрема, зростання реальної заробітної плати для кваліфікованої робочої сили становитиме 8,5%, в той час як для некваліфікованої – 9,1%. Разом з тим близько 5% некваліфікованих працівників та 2% кваліфікованих муситимуть змінити місце роботи.