Друк

Анонс

Вхід на сайт


Коментарі та останні публікації у ЗМІ

  • Поширені запитання/FAQ щодо Конкурсу грантів «Розвиток діалогу з владою»

    06.07.2021

    ЗАГАЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

    Кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу грантів.

    До участі у конкурсі запрошуються неприбуткові організації громадянського суспільства, які:

    • мають статус неприбутковості та офіційно зареєстровані в Україні не менше 1 року станом на 19.07.2021;
    • зареєстровані та провадять діяльність в містах, селищах та селах з населенням не більше 100 тисяч жителів;
    • мають спроможність впроваджувати грантові проєкти та звітувати за ними (включаючи фінансове звітування);
    • запланували участь не менше двох представників своєї організації в конференції програми, які припадають на період виконання проєкту (перелік і дати запланованих конференцій див. нижче);
    • мають веб-сайт організації та/або сторінку у фейсбуці або інших соціальних мережах.
      Наявність штатного персоналу в організації, які виконуватимуть проєкт, буде конкурентною перевагою.

    Конкурс не передбачає надання грантів політичним партіям, релігійним громадам, органам державної влади та пов’язаним із ними громадським організаціям.

    Q: Коли кінцевий термін подачі заявок?
    A: Кінцевий термін подачі заявок дивіться у оголошенні про конкурс грантів. Це 19 липня 2021 року, 24.00.

    Q: Хто проводить оцінювання заявок?
    A: Оцінювання заявок проводиться членами Грантової комісії. До складу Грантової комісії входять представники Інституту економічних досліджень та політичних консультацій, експерти громадських організацій, представники засобів масової інформації, науковці. Детальніше про процедуру оцінки заявок дивіться в Методиці оцінки грантових заявок.

    Q: Чи є визначена форма листа підтримки від партнерів? Які документи необхідно додавати від партнерів?
    A: Листи підтримки або меморандуми про співпрацю від партнерських організацій, що засвідчують готовність партнерів взяти участь у реалізації проєкту та описують характер цієї участі, складаються у довільній формі. Якщо у листі підтримки прописані ПІБ експертів, яких планується залучити до реалізації проєкту, то резюме цих експертів можна додати до Аплікаційної форми у вигляді додатків.

    Q: Чи можна надсилати додатки до грантової заявки значного обсягу в заархівованому вигляді через Google Drive або інші онлайнові сервера?
    A: Так, ви можете надсилати додатки (або архів додатків) до грантової заявки, а також і всі інші документи проєктної пропозиції (у форматі .doc, .xls або .pdf) через файлообмінні системи із зазначенням посилання на них.

    Q: Чи може взяти участь у конкурсі регіональне ЗМІ, яке пройшло роздержавлення у 2018 році, і зараз працює на території Харківської області? Ми не є громадською організацією. Форма господарювання - Товариство з обмеженою відповідальністю.
    A: У конкурсі може брати участь ЛИШЕ будь-яка неприбуткова ОГС - організація громадянського суспільства, ЗМІ може виступати лише в якості партнерської організації.

    Q: Є дві ГО з різних ОТГ (до 100 тис населення кожна), які розглядають можливість подаватись на ваш конкурс спільно (коаліцією) замість того, щоб конкурувати окремими проєктами.

    Два питання:
    1) чи це можливо/дозволяється/вітається?
    A: Так, але зверніть будь ласка увагу, що Грантова заявка може подаватись виключно від однієї організації, інші організації (у вашому випадку друга) можуть бути лише партнерами у проєкті.

    2) Якщо так, спільний бюджет проєкту в 300 тис. грн буде розглядатись вами при оцінці як максимальний чи як менше середньої суми на одну організацію в 200 тис. грн (виходить 150 тис. грн на одну організацію)?
    A: Загальний бюджет проєкту не може перевищувати 300 тис. грн. Також зверніть будь ласка увагу, що в рамках нашого конкурсу субгрантинг/регрантинг (передача частини грошей на рахунок партнерської організації згідно з кошторисом) не дозволяється. Прийнятними можуть бути витрати послуг не ОГС, а послуги (гонорари) ФОП або фізичних осіб (за угодами ЦПХ) - залучених експертів, які працюють в рамках проєктів ОГС.

    Q: Чи можливо подавати проєктну пропозицію для участі у конкурсі, якщо організація Регіональний фонд підтримки підприємництва по Полтавській області має код неприбутковості 0048 - iншi юридичні особи, дiяльнiсть яких вiдповiдає вимогам, встановленнм п.133.4 ст.133 Податкового Кодексу України?
    A: Ваша організація зареєстрована у Полтаві, кількість жителів якої більше 100 тис. Відповідно до кваліфікаційних вимог нашого конкурсу грантів, до участі у конкурсі запрошуються неприбуткові організації громадянського суспільства, які:
    - зареєстровані та провадять діяльність в містах, селищах та селах з населенням не більше 100 тисяч жителів

    Q: Чи може орган місцевого самоврядування подаватись на конкурс у вигляді Селищної ради або її відділу?
    A: Ні, у конкурсі може брати участь ЛИШЕ будь-яка неприбуткова ОГС - організація громадянського суспільства.

    Q: У Методиці оцінки вказано, що у вас є 2 види грантів: • Проєктна підтримка ОГС; • Інституційна підтримка ОГС. Коли планується оголошення конкурсу за напрямком власне інституційної підтримки?
    A: Наразі в нас оголошений лише конкурс на проєктну підтримку. Він передбачає, що 15% бюджету може бути направлено на інституційну підтримку. Поки найближчим часом оголошувати окремий конкурс на інституційну підтримку не плануємо.

    Q: Чи може організація подати декілька проєктів?
    A: Організація може подавати декілька грантових заявок, але зверніть увагу, що ці декілька проєктів конкуруватимуть в тому числі і між собою. Від однієї організації може бути підтримана лише одна заявка.

    Q: Чи можна розглядати ОТГ як об'єкт дослідження проекту, чи потрібно орієнтуватись лише на органи влади?
    A: Так, ОТГ можна розглядати як об’єкт дослідження проєкту.

    Q: Скільки планується підтримати заявок?
    A: Кількість підтриманих заявок залежатиме від бюджетів проєктів, орієнтовно буде підтримано не більше 6-7 грантових заявок

    Q: Чи можна подати проєкт, суть якого в залученні 10-15 медіа до дослідження і тестування того, як влада комунікує з громадою? Підготовка серії журналістських експериментів та пост-висвітлень цих історій, адвокації вирішення тих проблем, які будуть виявлені у процесі експериментів.
    A: Так, проєкт може передбачати залучення 10-15 медіа до дослідження, але провідна роль в проєкті має належати ОГС.

    Q: Чи потрібно формувати історії успіху як один із елементів реалізації проекту?
    A: Це може бути одним із результатів проєкту, але це не обов’язково.

    Q: Чи можуть подавати заявку організації загальнонаціональні (не регіональні)?
    A: Ні, цей конкурс розрахований на ОГС, які зареєстровані та провадять діяльність в містах, селищах та селах з населенням не більше 100 тисяч жителів

    Q: Чи має проєкт бути виключно в рамках однієї області?
    A: Географія проєкту може бути будь-якою: в рамках області(ей), району(ів), міста(міст)

    Q: Моніторинг і оцінка - це має бути зовнішній фахівець чи це внутрішня оцінка?
    A: Рішення залежить від вас. Якщо ви вважаєте, що внутрішнього моніторингу та оцінки проєкту буде недостатньо, можете залучати зовнішніх фахівців.

    Q: У якій формі можна буде поширювати результати: фейсбук, інтернет-видання, відеоролик?
    A: Це залежить від вашої цільової аудиторії, якими каналами отримання інформації вона користується. Основна задача - досягти якомога ширшого охоплення проєкту.

    Q: Чи може подати заявку агенція регіонального розвитку? Ми маємо статус неприбуткової організації, у засновниках - регіональна влада, ГО і бізнес-асоціації?
    A: Так, грантову заявку може подавати будь-яка неприбуткова ОГС - організація громадянського суспільства.

    Q: У якому форматі потрібно готувати історії успіху? Бажана кількість? Потрібен буде переклад іншими мовами (тоді потрібно буде передбачити послуги перекладача)?
    A: Формат історії успіху можете подивитись тут [http://www.ier.com.ua/ua/publications/books?pid=6315]. Вимоги обов’язкової підготовки історій успіху немає, тому кількість історій ви визначаєте самі, так само як і необхідність перекладу іншими мовами.

    Q: Чи може подати ГО заявку на придбання обладнання для онлайн трансляцій у прямому ефірі сесій селищної ради.
    A: Придбання обладнання може бути одним із елементів проєкту, але не основним його елементом. На придбання обладнання можна виділити не більше 10% бюджету проєкту. Також в проєкті потрібно передбачити передачу обладнання на баланс селищної ради після закінчення проєкту і домовитись з селищною радою, що вони продовжуватимуть трансляції у майбутньому.

    Q: Чи можлива підтримка ВИКЛЮЧНО адвокаційного проєкту?
    A: Так, можлива.

    Q: Чи вітається подання грантової заявки не від однієї, а від кількох ГО?
    A: Грантова заявка може подаватись виключно від однієї організації, інші організації можуть бути лише партнерами у проєкті.

    Q: Чи спрямований грант лише на громадські організації чи є можливість ЗМІ взяти участь?
    A: У конкурсі може брати участь будь-яка неприбуткова ОГС - організація громадянського суспільства, ЗМІ може виступати лише в якості партнерської організації

    Q: Яка орієнтовна оптимальна тривалість проєкту?
    A: Оптимальна тривалість проєкту від 6 до 9 місяців.

    Q: Чи може подати заявку заклад вищої освіти?
    A: Ні, у конкурсі може брати участь будь-яка неприбуткова ОГС - організація громадянського суспільства. Заклад вищої освіти може виступати партнером.

    Q: Чи є вимоги щодо видів опитування: глибинне інтерв'ю, анкетування тощо?
    A: Ні, немає

    Q: Враховуючи розгляд заявки, підписання договору і т.п., з якої дати реалістично планувати початок проєкту?
    A: Не раніше 16 серпня 2021 р.

    Q: Участь у онлайн конференціях прописуються в діяльності по проекту та не вказуються в бюджеті?
    A: Так, лише у календарному плані.

    ФІНАНСОВІ ТА АДМІНІСТРАТИВНІ ПИТАННЯ

    Q: Чи потрібно відкривати окремий банківський рахунок для реалізації проєкту?
    A: Так. Для реалізації проєкту має бути відкритий окремий банківський рахунок для обслуговування гранту або пропонуватись такий рахунок вашої організації, на якому немає коштів, і який не використовувався більше 1 місяця, із банківською випискою-підтвердженням за відповідний період.

    Q: Чи можна заключати договори із ФОП - виконавцями проєкту або експертами - керівником проєкту, бухгалтером та іншими співробітниками організації?
    A: Так - такі договори заключати можна. Прохання звертати увагу лише на те, що відповідно до п.п. 133.4.1 Податкового кодексу України, неприбутковою організацією є НУО, "установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб".
    Це означає наступне - засновник ОГС, член ОГС, член органів управління ОГС або інші пов'язані з ними особи не можуть отримувати гонорар (дохід) як ФОП в рамках проєкту. Таке порушення викличе позбавлення організації статусу неприбутковості, штрафні санкції про донарахування ЄСВ, а також вважатиметься нецільовим використанням коштів. Відповідно, під час оцінки грантових заявок (а також під час узгодження грантових документів для переможців конкурсу) перевіряється приналежність ФОП-виконавців проєкту до засновників ОГС, членів ОГС, членів органів управління ОГС або інших пов'язаних з ними осіб, і рекомендується змінити бюджети проєктів відповідно до чинного українського законодавства (п.п. 133.4.1 Податкового кодексу України)

    Q: Чи потрібно розробляти посадові інструкції для співробітників організації - виконавців проєкту?
    A: Посадові інструкції відповідно до чинного законодавства розробляються для всіх штатних співробітників (і є додатком до Наказу про прийняття на роботу) за умови відсутності підписаного Трудового договору.

    Q: Чи потрібно заповнювати табелі обліку робочого часу виконавцям проєкту?
    A: Так, табелі обліку робочого часу заповнюються штатними співробітниками організації. Ви маєте зазначати у табелях обліку робочого часу виконавців проєкту кількість реально відпрацьованих годин в рамках кожного проєкту - із розрахунку 8 годин на день (це 100%).
    Для коректної звітності необхідно, щоб оплата з кожного проєкту у табелях обліку робочого часу відповідала визначеному бюджету і тій кількості годин (відсотку), який визначений бюджетом проєкту.
    Наприклад, якщо керівник організації, який одночасно є керівником проєкту, отримує 100% зарплати з проєкту - тоді Табель буде на 100% заповнений за рахунок проєкту - ХХХ днів х 8 годин = ХХХ годин.
    Якщо керівник проєкту отримує наприклад 50% зарплати з проєкту - тоді Табель буде на 50% заповнений за рахунок проєкту - ХХХ днів х 8 годин х 50% = ХХХ годин + інші 50% за рахунок власних коштів або інших проєктів.

    Q: У якій статті бюджету проєкту треба планувати виплату добових, відшкодування витрат на проїзд та проживання?
    A: Виплата добових, відшкодування витрат на проїзд та проживання має розраховуватись у статті "2. Відрядження і транспортні витрати" виключно для осіб, які є штатними співробітниками організації.
    Відшкодування витрат на проїзд та проживання інших осіб, задіяних у проєкті (ФОП, учасники заходів), мають розраховуватись у статті бюджету проєкту "Інші витрати, послуги/Транспортне обслуговування учасників заходу".

    Q: Яка вартісна межа для проведення тендеру?
    A: Межа вартості товарів/послуг, що купуються у одного постачальника одноразово або шляхом багатократних придбань упродовж року - 150 000 грн. (тендер - відкриті торги) / 30 000 грн. (конкурс цінових пропозицій). Якщо тендер проводиться між двома учасниками або обирається постачальник без проведення тендеру, необхідно підтвердити це відповідними документами і аргументувати вибір того або іншого постачальника. В тому випадку, якщо вибір постачальника не залежить від організації-одержувача, проведення тендерів не вимагається.
    Це стосується таких послуг, як оренда офісу, в якому організація знаходилася на момент отримання гранту (у рік отримання гранту), поштові послуги, окрім послуг кур'єрських служб, послуги зв'язку та інтернету (по тих лініях, які вже були у розпорядженні організації на момент отримання гранту), послуги перевізників-монополістів (з/д, авіаквитки), послуги інших постачальників-монополістів, які надають телекомунікаційні, експлуатаційні та комунальні послуги.

    Q: Якими податками обкладаються зарплати співробітників організації - виконавців проєкту та залучених фахівців?
    A: Оплата праці має бути розрахована з урахуванням усіх податків та обов'язкових платежів згідно із законодавством України (ЄСВ, ПДФО, ВЗ) і всі ці податки і збори мають бути включені до бюджету проєкту. Оплату послуг ФОП треба планувати в розділі бюджету проєкту "Інші витрати, послуги".

    Q: Який відсоток коштів від загальної суми бюджету проєкту має складати внесок власних коштів?
    A: Внесок власних коштів у проєкт не є вимогою нашого конкурсу, але, звичайно, якщо такі кошти (або власне організаційні, або інших донорів) будуть залучені до проєкту, це може бути додатковою конкурентною перевагою вашої грантової заявки.
    Якщо ви вказуєте наявність власного внеску в бюджеті проєкту, зважайте на можливості організації по фактичному підтвердженню такого власного внеску первинними документами (якщо у вас немає впевненості щодо наявності і можливості під час реалізації проєкту відзвітувати за вказаними витратами (при проведенні аудиту), то такі витрати краще не планувати у бюджеті проєкту).

    Q: Якщо проєкт виконується разом із організацією-партнером, то чи можливо передбачати розділення бюджетів із партнером і відповідно передавати частину грошей на її рахунок згідно з кошторисом? І які вимоги з’являються в цьому випадку?
    A: В рамках нашого конкурсу субгрантинг/регрантинг (передача частини грошей на рахунок партнерської організації згідно з кошторисом) не дозволяється. Прийнятними можуть бути витрати послуг не ОГС, а послуги (гонорари) ФОП або фізичних осіб (за угодами ЦПХ) - залучених експертів, які працюють в рамках проєктів ОГС.

    Q: Чи необхідно мати фінансові підтвердження роботи організації, якщо за останній рік їх не було?
    A: Якщо організація не виконувала жодних проєктів за останній рік і відповідно подавала "нульові" податкові звіти - про це треба зазначити у Аплікаційній формі або в Додатку "Інформація про організацію".

    Q: Чи потрібно при подачі грантової заявки подавати додаткові документи, які підтверджували би ціни на послуги постачальників, що вимагають проведення тендера (конкурсу цінових пропозиції)?
    A: При подачі грантової заявки подавати додаткові документи, які підтверджували би ціни на послуги постачальників, не потрібно. Звичайно, при виконанні проєкту будь-які витрати, які перевищуватимуть 30 000 грн або 150 000 грн, як разово, так і упродовж одного календарного року, підпадатимуть під дію проведення конкурсу цінових пропозицій (для 30 000 грн) або відкритих торгів (тендеру) (для 150 000 грн).

    Q: Чи можна укласти угоду з бухгалтерською фірмою для того, щоб від неї був делегований бухгалтер для бухгалтерського супроводу нашого проєкту?
    A: Так, можна планувати укласти угоду з бухгалтерською фірмою виключно для надання бухгалтерських послуг проєкту.

    Q: Чи може ЗМІ бути партнером ГО і отримати фінансування на висвітлення успіхів проєкту?
    A: Ні, в рамках нашого конкурсу субгрантинг/регрантинг (передача частини грошей на рахунок партнерської організації згідно з кошторисом) не дозволяється. Прийнятними можуть бути витрати послуг не ЗМІ, а послуги (гонорари) ФОП або фізичних осіб (за угодами ЦПХ) - залучених журналістів, які працюють в рамках проєктів ОГС.

    Q: Який відсоток від загальної суми проєкту можуть складати адміністративні витрати?
    A: Наш проєкт покриває виключно прямі витрати проєкту, адміністративні витрати не покриваються.

    Q: Який відсоток можна закладати на закупівлю техніки?
    A: Не більше 10% від загальної суми бюджету проєкту.

    Q: Чи можна закупити послуги в НУО, не в рамках регрантингу, а саме як надавачів послуг?
    A: Ні, адже послуги НУО і будуть, власне, субгрантингом/регрантингом (передача частини грошей на рахунок партнерської організації згідно з кошторисом), який в рамках нашого конкурсу не дозволяється.

    Q: Чи проїзд на тренінгові заходи персоналу проєкту з інших міст вважається відрядженням, чи враховується у загальні витрати для учасників заходу, враховуючи, що персонал працює в цьому проєкті як ФОПи?
    A: Якщо персонал проєкту є штатними співробітниками ОГС, тоді такі витрати можна включати до статті бюджету 2. Відрядження і транспортні витрати.

    Q: Чи оплачується тренерська робота персоналу проєкту окремо від місячного гонорару? Наприклад, менеджер проєкту, який відповідає за медійний супровід проєкту, також проводить тренінг.
    A: Плануйте оплату тренерської роботи в рамках зарплати (гонорару) такого менеджера проєкту (додаткові функції прописуються в посадовій інструкції (угоді).

    Q: Який відсоток бюджету можна закладати на менеджмент проєкту?
    A: Немає обмежень щодо відсотку від загального бюджету проєкту, передбаченого на оплату праці, менеджмент проєкту чи інші витрати, окрім придбання обладнання (не більше 10%), та загальних витрат на інституційний розвиток, який теж може включати обладнання, програмне забезпечення (не більше 15%).

    Q: Чи може бути таке, що керівник проєкту в штаті, а менеджер та всі інші виконавці - ФОПи?
    A: Так, основне, це дотримання п.п. 133.4.1 Податкового кодексу України, щодо заборони розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб - засновник ОГС, член ОГС, член органів управління ОГС або інші пов'язані з ними особи не можуть отримувати гонорар (дохід) як ФОП в рамках проєкту.

    Q: Чи є обов'язковою умовою проєкту залучення штатних співробітників організації?
    A: Ні, але наявність штатних співробітників в організації, які виконуватимуть проєкт, буде конкурентною перевагою.

Powered by

Activemedia
© 2020
Інститут
економічних досліджень
та політичних консультацій
адреса:
Рейтарська 8/5-А,
01054 Київ, Україна
тел.:
+ 38 044 278-63-42
+ 38 044 278-63-60
факс:
e-mail:
+ 38 044 278-63-36
institute@ier.kyiv.ua
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на www.ier.com.ua