"По суті, сьогодні вибір іде щодо таких важливих питань: криміналізувати контрабанду або посилити адміністративну відповідальність", — каже Андрій Бутін, старший науковий співробітник ГО Інститут економічних досліджень та політичних консультацій в коментарі nv.ua. За його словами, є три основні опції зміни в законодавстві:
- криміналізувати будь-яку контрабанду у великих обсягах (визначивши мінімальний обсяг, з якого починалася б кримінальна відповідальність);
- криміналізувати незаконне переміщення через кордон тільки підакцизних товарів (тютюнових і алкогольних виробів, палива), також з визначенням мінімального обсягу, з якого починалася б кримінальна відповідальність; в цьому варіанті, на думку критиків, випадає значний обсяг інших контрабандних товарів, наприклад, побутової техніки або парфумерії;
- криміналізувати контрабанду будь-яких товарів у значних обсягах з кримінальним покаранням у вигляді фінансових санкцій — або інших, без позбавлення волі.
Можна подивитися і на західні приклади. Наприклад, товарна контрабанда криміналізована в Польщі й Німеччині — одних з основних країн призначення нелегальних сигарет з України. «Там передбачено покарання за контрабанду у вигляді штрафу або позбавлення волі залежно від обсягів», — додає Бутін.
Джерело: nv.ua