Спрощена система оподаткування є одним з найважливіших інструментів підтримки малого і мікробізнесу та самозайнятості в Україні. Підприємці, які використовують спрощену систему, сплачують фіксовану суму податку або фіксований відсоток доходу. Більше того, ведення діловодства та оформлення документів для таких суб’єктів господарювання також значно спрощено. Система існує з 1998 року і зазнала багато змін за цей період. Проблема полягає в тому, що хоча система справді надає певну підтримку мікро- та малому бізнесу, вона створила різні типи спотворень та стримуючих факторів.
Головним чином, викривлення зумовлені тим, що спрощена система оподаткування широко використовується середнім та великим бізнесом для оптимізації своїх податкових витрат. Компанії роблять своїх штатних працівників квазісамозайнятими, які працюють за спрощеною системою, і таким чином зменшують свій податковий тягар. Суспільство та бізнес розділені. З одного боку, існує розуміння необхідності мати податковий режим, що підтримує мікро- та малий бізнес та самозайнятих. З іншого боку, зловживання цим режимом створює дисбаланс на ринку, спотворює конкуренцію та призводить до несправедливості. В українському суспільстві триває гостра дискусія щодо майбутнього такого податкового режиму.
Повна стаття доступна лише англійською мовою.