Друк

Публічні заходи

  • Презентація «Білої книги»: Публічне обговорення політики розвитку малого та середнього підприємництва в Тернополі

    03.03.2021

    IMG01

    IMG02
    1 грудня в Тернополі експерти Інституту економічних досліджент та політичних консультацій в рамках Програми USAID «Лідерство в економічному врядуванні»(ЛЕВ) презентували дослідження «Біла книга: політика розвитку малого та середнього підприємництва». 

    Біла книга(http://goo.gl/ke5Ax1) - це документ, який описує та аналізує всі аспекти політики держави щодо підтримки та розвитку малого та середнього підприємництва (МСП). Це свого роду перша спроба дослідження цієї політики в комплексному підході: із визначенням сутності, принципів, стратегічних напрямків, інструментів та місця цієї політики серед інших політик держави, а також, з наведенням прикладів світового досвіду сприяння розвитку МСП.

    Оксана Кузяків, координатор аналітичного компоненту Програми USAID ЛЕВ, виконавчий директор ГО «Інститут економічних досліджень та політичних консультацій», розпочала презентацію Білої книги, розповідаючи про даний документ (презентація).

    Ольга Красовська, експерт Програми USAID ЛЕВ, провідний науковий співробітник ІЕД, розповіла про опитування Інституту, яке демонструє бачення самими підпирємствами державної підтримка малого та середнього бізнесу (презентація).

    Артур Ковальчук, експерт Програми USAID ЛЕВ, науковий співробітник ІЕД розповів про інструменти сприяння розвитку МСП та світовий досвід для регіонів України (презентація). 

    За результатами презентацій відбулося жваве обговорення, в результаті якого були висловлені побажання як до діяльності Програми ЛЕВ в регіоні, так і до загальної системи підтримки МСП в країні та області:

     

    Деякі тези з обговорення: 

    • До позитивних аспектів, які можна винести із сьогоднішньої дискусії, те що було наголошено на важливості інформаційного забезпечення, адже за межею міста Тернопіль живе 40% населення області, яке обмежене в доступі до інформації, вони починають бізнес інтуїтивно. Тому підприємницька освіта є дуже важливою
    • Необхідно сформувати банк ідей, за пріоритетами, визначеними на рівні області і міста, якими могли б керуватися підприємці регіону, починаючи свій бізнес 
    • Варто підтримувати ті підприємства, які мають соціальну складову, ті, які можуть робити внесок в інфраструктуру краю. Важливою є підтримка держави у розвитку вітчизняного виробника, сьогодні негативний вплив на бізнес мають контролюючі органи, необхідно розробити заходи, які допоможуть знайти точки співробітництва з цими контролюючими органами, щоб зменшити їх негативний вплив на бізнес 
    • Сьогодні потрібно проводити роз'яснювальну роботу серед представників державних служб на предмет того, що бізнесмени не є ворогами влади, але й вони не є тими, кого можна постійно використовувати в своїх цілях. Потрібно не заважати підприємцям. Ринок сам викине тих підприємців, чия продукція не відповідатиме вимогам ринку. Найкращим сертифікатом буде не отриманий папірець, а реакція клієнтів на продукцію 
    • Центри розвитку МСП - ті місця, де повинен відбуватися діалог влади і бізнесу. Там повинні бути тренінги, навчання, до центрів повинні приходити представники влади і спілкуватися з підприємцями. Коли в регіоні буде такий проект?
    • На регіональному обов’язково необхідно підготувати і реалізовувати стратегію підтримки МСП і Біла книга є гарним стартом для цього. Важливим є просування місцевого виробника на зовнішні ринки, але при цьому важливо розвивати підприємства, які базуються на власній сировинній базі.
    • Презентація є гарною нагодою донести думки підприємців до уряду, зокрема МЕРТ, голоси бізнесу повинні бути об’єднані, тоді є шанс бути почутими. Водночас, бізнес повинен дослухатися до речей, які підкріплюються такими конкретними дослідженнями, як Біла книга, тим більше якщо вони презентуються незалежними організаціями. USAID – організація, яка має довіру, вона допоможе нам донести думки підприємців до уряду. Підтримую, що важливою проблемою, вирішення якої не потребує мільйонних вкладень – інформування підприємців, які дуже часто не знають за що їх будуть перевіряти, нема центрів, в яких можна отримати інформацію про дозвільні процедури, про перевірки, як відкрити бізнес, хто потім його перевірятиме. Підприємці повинні знати про відкритість державних закупівель. Для консультацій можуть використовуватися інтернет розсилка чи соціальні мережі. Грантові кошти, потрібні для того, щоб навчити підприємців «ловити рибу», а не просто надати їм цю рибу 
    Категорія:  Презентація
Поділитися:
Powered by

Activemedia
© 2020
Інститут
економічних досліджень
та політичних консультацій
адреса:
Рейтарська 8/5-А,
01054 Київ, Україна
тел.:
+ 38 044 278-63-42
+ 38 044 278-63-60
факс:
e-mail:
+ 38 044 278-63-36
institute@ier.kyiv.ua
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на www.ier.com.ua