Проект "Ділова думка" - це моніторинг, прогнозування та аналіз економічної активності в країні за допомогою інформації, отриманої "з перших рук" - безпосередньо від представників ділових кіл.
Мета проекту:
Виявлення впливу економічної політики на розвиток бізнесу в Україні шляхом моніторингу оцінок та очікувань керівників підприємств.
Основний метод:
Для досягнення мети проекту ми використовуємо широко знаний в світовій практиці метод кон'юнктурних досліджень.
Метод кон’юнктурних досліджень - є добре відомим у світі інструментом для збору інформації про цикл економічної активності. Пріоритет тут віддається змінним, які вимірюють ранні стадії процесу виробництва (наприклад, нові замовлення, попит), здатні швидко реагувати на зміни в економічній діяльності (наприклад, запаси), та вимірюють ділові очікування або є чутливими до очікувань (наприклад, загально економічна ситуація).
Результатом кон'юнктурних досліджень є:
- Коротка, "стиснута" картина економіки або окремого сектору
- Своєчасні підказки відносно економічних тенденцій в коротко- та середньостроковій перспективі
- Майбутні "поворотні" точки циклу економічної активності
Завдання проекту полягають в:
- отриманні незалежних та достовірних даних про економічну ситуацію на мікрорівні,
- визначенні пріоритетних проблем, з якими стикаються суб'єкти господарювання,
- наданні об'єктивної та неупередженої оцінки та прогнозу ділового клімату та економічних тенденцій.
Продукти та послуги:
- Щоквартальний аналітичний звіт щодо оцінок та очікувань представників бізнесу щодо економічної ситуації в країні, показників роботи підприємств (промисловість, банки, послуги, спеціальні теми).
- Статистичні бази даних з "часових" рядів для використання в коротко- та середньостроковому прогнозуванні.
- Проведення додаткових досліджень, кожне з яких буде присвячено окремій проблемі з метою більш детального її вивчення та публікація звітів з аналізом результатів (спеціальні дослідження).
- Організація семінарів, дискусій за участю представників уряду, підприємців, українських та міжнародних експертів.
- Проведення круглих столів за участю журналістів з метою інформування широкого загалу про економічну ситуацію та вплив економічної політики на розвиток бізнесу.
- Публікація статей в пресі, присвячених найбільш важливим питанням, визначеним в ході дослідження.
- Нове Щомісячне опитування підприємств
Цільова аудиторія:
Нашою цільовою аудиторією є представники бізнесу, державних органів влади, що формують та впроваджують економічну політику в Україні, представники міжнародних організацій, експерти, а також представники наукової спільноти. Кожен знайде в наших продуктах та послугах саме те, чого потребує:
- Бізнес. Отримує можливість покращити планування діяльності в коротко- та середньостроковій перспективі.
- Уряд. Отримує можливість відслідковувати вплив своєї політики на економічну ситуацію та отримувати інформацію про ефективність впроваджуваних заходів.
- Академічна наука. Отримує додаткове джерело інформації для наукових досліджень.
Історія проекту
З липня 2002 року Інститут економічних досліджень та політичних консультацій продовжує опитування керівників 300 промислових підприємств України, яке було вперше розпочате в 1996 році.
У 2007 році ми поширили опитування на банківський сектор України.