Друк

Новини інституту

  • Популярність «контрабандних» товарів серед споживачів - результати оnline-опитування

    05.08.2020

    Опитування «Популярність «контрабандних» товарів серед споживачів» було проведене Громадською ініціативою «За чесну та прозору митницю» онлайн з 6 до 15 липня 2020 року. Це п'яте з серії опитувань, які проводяться Ініціативою двічі на місяць.

    • На думку респондентів, найбільше «контрабандних» товарів вони могли купити серед продуктів харчування, побутової техніки та електронних пристроїв. Також ці продукти можуть бути досить поширеними серед одягу та побутової хімії.
    • Головним фактором споживання «контрабандних» товарів є ціна (88% опитаних), також важливими є можливість купити товари, які не завозяться офіційно, «яких не має в країні» (55% опитаних).
    • Дві третини з опитаних (58%) зазначили, що купили б або в деяких випадках купили б товари, навіть якщо б знали наперед про те, що вони ввезені неофіційно. 
    • 55% опитаних вважає, що «контрабанда» товарів негативно впливає як на економіку країни, так й на громадян. Трохи менше опитаних (42%) вважають, що "контрабанда" позитивно впливає на добробут громадян, хоча негативно – на економіку України. Решта (3%) впевнені, що це позитивно як для економіки, так й для громадян.

    Висновки:

    Існують дві протилежні точки зору щодо впливу «контрабанди» на добробут громадян, які мають приблизно однакову частку прихильників (за результатами нашого on line опитування). Потрібно збільшувати поінформованість громадян про прямий зв'язок між економічною ситуацією в країні та власним добробутом.

    З «контрабандою» у великих розмірах боротися необхідно. І можливість досягти успіху досить висока: потрібно не тільки протидіяти контрабанді, а й створювати економічні можливості, коли контрабанда стане економічно невигідною і непотрібною. У цьому є важливою роль громадян (або споживачів) та їх свідомого ставлення до споживання, розуміння зв'язку власного добробуту та економічної ситуації в країні.

    Потрібно як протидіяти «контрабанді», застосувавши набір інструментів контролю на кордоні, так й створювати умови, коли «контрабанда» стане невигідною для бізнесу та непотрібною для споживача, збільшувати обізнаність споживачів щодо зв'язку власного добробуту та економічної ситуації в країні, збільшувати поінформованість громадян щодо того, яким чином використовуються кошти державного та місцевих бюджетів.

    Проект Громадська Ініціатива «За чесну та прозору митницю» реалізується ІЕД за фінансової підтримки Європейського Союзу, Міжнародного Фонду "Відродження" та AtlasNetwork.

    Завантажити pdf-версію 

    Поділитися:
Powered by

Activemedia
© 2020
Інститут
економічних досліджень
та політичних консультацій
адреса:
Рейтарська 8/5-А,
01054 Київ, Україна
тел.:
+ 38 044 278-63-42
+ 38 044 278-63-60
факс:
e-mail:
+ 38 044 278-63-36
institute@ier.kyiv.ua
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на www.ier.com.ua