Друк

Новини інституту

  • "Економічна привабливість української культури" - ІЕД презентував аналітичну доповідь

    28.11.2019

     

    Київ, 27 листопада 2019 року. Експерти Інституту економічних досліджень та політичних консультацій презентували своє свіже дослідження «Економічна привабливість української культури». Експерти розглянули сферу культури та креативних індустрій (ККІ), як одну із галузей економіки. Вони проаналізували основні характеристики розвитку культури та її окремих підгалузей, законодавство та стратегічні документи, міжнародний досвід, джерела фінансування та інструменти державної підтримки.

    У розвинутих країнах культура та креативні індустрії сьогодні розглядається як один з основних чинників економічного зростання. Їх «вбудовують» в регіональні стратегії розвитку. «В Україні формально відбуваються схожі культурні процеси, але, на жаль, розвиток культури так і не став загальнонаціональним пріоритетом», - розповів Ігор Бураковський, голова правління ІЕД.

    Науковий співробітник ІЕД Євген Ангел розповів, що український сектор культури сьогодні офіційно продукує менше 1% доданої вартості. Водночас певна частка сектору знаходиться в тіні. Частка держави в сфері культури (14%) перевищує середній показник в економіці (8,9%), бюджетних працівників вдвічі більше (24,4%), ніж в інших галузях (12%), держава також «володіє» 33% всіх культурних активів, порівняно з 15,2% державних активів в інших галузях. При цьому, держава порівняно мало робить капітальних інвестицій (3,6% - в культуру та 8,3% - в інші галузі)  і культура приносить порівняно менше виручки (6,8% в культурі проти 8,2 в інших галузях).  

    У 2018 році зовнішня торгівля України товарами та послугами, пов’язаними з культурою, становила близько 3,6 млрд доларів США або 3% від загальної зовнішньої торгівлі товарами та послугами. Експорт товарів та послуг значно нижчий, від імпорту і складає третину всього обсягу торгівлі. Незважаючи на досі високий рівень «піратства» в Україні, саме платежі, пов’язані з інтелектуальною власністю, складають 49% (488 млн дол) загального імпорту послуг в культурній сфері. Інші 20% імпорту (199 млн дол) – це витрати українських туристів за кордоном. Для зрівняння, іноземні туристи забезпечують лише 6% експорту культурних послуг (58 млн дол).

    Перешкоди для ведення та зростання бізнесу, з якими стикаються інші сектори економіки, також присутні  в сфері культури. "Для цієї сфери характерні такі ж проблеми, як і для української економіки в цілому: бюрократія та регуляторні обмеження, еміграція кваліфікованого персоналу, а також корупція і недостатня захищеність авторських прав", - повідомила старша наукова співробітниця ІЕД Ірина Федець. "Тому лібералізація і боротьба з корупцією та правопорушеннями позитивно вплине не лише на економіку України, а й на сферу культури зокрема", - вважає вона.

    Загалом експерти зробили низку рекомендацій, як зробити українську культуру економічно привабливою. Зокрема: адвокація та публічне просування сектору, оцінка внеску сектору в економічний розвиток, створення сприятливого регуляторного середовища, цільова підтримка окремих секторів ККІ, обмін досвідом, діалог та участь України в міжнародних організаціях.

    Дослідження було проведене в рамках проєкту "Економічна привабливість української культури" за підтримки Українського культурного фонду. 

    Аналітичну доповідь «Економічна привабливість української культури» можна завантажити тут.

     

     

    Презентація дослідження на прес-конференції 28 листопада 2019 року. 

    Поділитися:
Powered by

Activemedia
© 2010
Інститут
економічних досліджень
та політичних консультацій
адреса:
Рейтарська 8/5-А,
01030 Київ, Україна
тел.:
+ 38 044 278-63-42
+ 38 044 278-63-60
факс:
e-mail:
+ 38 044 278-63-36
institute@ier.kiev.ua
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на www.ier.com.ua