Друк

Анонс

Вхід на сайт


Новини інституту

  • В Тернополі презентували Профіль МСП та Експортний профіль, розроблений ІЕД

    21.09.2017

    Малі та середні підприємства (МСП) Тернопільської області показують позитивні тенденції розвитку сектору на тлі погіршення загальноекономічних показників. 

    Про це свідчий Профіль МСП, який презентували на бізнес-сніданку «МСП Тернопільщини: основні характеристики та потенціал». Захід спільно провели Програма USAID «Лідерство в економічному врядуванні» (ЛЕВ) та Тернопільська ОДА. 

    В області падає кількість малих підприємств та кількість працівників на них. Тим не менше, ці підприємства показали стрімке зростання обсягів реалізації. «Це свідчить про інтенсифікацію їхньої діяльності та підвищення конкурентоспроможності», - розповіла Ольга Красовська, експерт Програми USAID ЛЕВ та Інституту економічних досліджень та політичних консультацій (ІЕД). 

    Ігор Бураковський модерує захід. Фото: прес-служба ДФС у Тернопільській області

    Загалом, МСП області реалізують третину продукції області та наймають на роботу третину усіх зайнятих у бізнесі працівників. Ці підприємства в основному працюють у сільському господарстві (23%), торгівлі (19%) та промисловості (16%). Ринок більшості із них обмежується територією області. На розвиток МСП Тернопільщини впливають загальнонаціональні політичні та економічні процеси. Зокрема, головними перешкодами для розвитку були і є брак попиту, нестабільна політична ситуація та високі ставки податків.

    Зовнішня торгівля Тернопільської області демонструє позитивну динаміку, що характерно й для інших областей та України в цілому. Про це ідеться в Експортному профілі області. «Якщо порівняти показники зовнішньої торгівлі Тернопільської області з аналогічними даними України в цілому, то виявимо відставання Тернопільщини за окремими параметрами», - розповів експерт Програми USAID ЛЕВ та ІЕД Олександр Крініцин. Мова йде про загальні обсяги товарообігу, а також обсяги експорту та імпорту товарів і послуг. Основними партнерами підприємців Тернопільщини є Польща, до якої іде більше половини експортних поставок товарів (53%) та послуг (61%) області, а також Швеція, на яку припадає 18% експорту послуг. 

    Сюжет: Тернопільський медіа-центр про бізнес-сніданок

    Загалом, експортери з Тернопільщини вказують на регуляторні перешкоди, корупцію, високу конкуренцію, недостатність фінансування та складність експортних процедур. Так, 30% МСП Тернопільської області, що не планують експортувати протягом наступних двох років, пояснюють це складністю та великою тривалістю процедур оформлення документів і контролем. Цей показник є більшим, ніж в середньому по Україні. Вирішити деякі зазначені проблеми можна лише на загальнонаціональному рівні, однак можна багато чого зробити і на рівні регіону. Корисними у цьому контексті стають різноманітні “регіональні інформаційні центри зі сприяння експорту МСП”, а також проведення бізнес-форумів та ярмарок.

    Окремо слід зазначити про додаток до експортного профіля. Він містить перелік найбільших світових імпортерів товарів, що можуть бути поставлені тернопільськими експортерами, та режими торгівлі України з основними торговельними партнерами.

    Поділитися:
Powered by

Activemedia
© 2010
Інститут
економічних досліджень
та політичних консультацій
адреса:
Рейтарська 8/5-А,
01030 Київ, Україна
тел.:
+ 38 044 278-63-42
+ 38 044 278-63-60
факс:
e-mail:
+ 38 044 278-63-36
institute@ier.kiev.ua
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на www.ier.com.ua