Друк

Новини інституту

  • Відповіді на запитання щодо Тендеру на проведення разового соціологічного дослідження в усіх регіонах України (№24/04/07/2016)

    22.07.2016

    1)     Підготовкою анкети займається Виконавець чи Замовник? Якщо Замовник, то яка по тривалості анкета (кількість хвилин)? 

    Анкету розробляє Замовник, тривалість – до 40 хвилин.

    2)     Підготовкою вибірки займається Виконавець чи Замовник? Якщо Замовник, то які по розміру населені пункти планується включити в вибірку(села, міста 50 тис-, міста 50 тис+ і т.д.)?

    Замовник надає квоти за регіонами, Виконавець займається підбором компаній-респондентів. Населений пункт – обласний центр (та за потреби, інші великі міста області).

    3)     Розмір населеного пункту: Чому планується включити в вибірку тільки облцентри? Наприклад облцентри та міста 500+ (тоді ще Кривий Ріг)

    Це передбачається з точки зору кращої доступності (фізичної і за телефоном). Але опитування проводиться на рівні області, тому можна включати і інші великі міста. 

    4)     Чи потребує анкета вона апробації (проведення пілотних інтерв'ю)?

    Так, перед початком польового етапу опитування потрібно буде провести кілька інтерв'ю (3-5), щоб перевірити, чи зрозумілі питання, чи передбачені поширені варіанти відповідей і скільки триває інтерв'ю (щоб воно не тривало дуже довго, оскільки анкета розрахована на 40 хв).

    5)     Чи надаєте Ви структуру вибірки для проведення дослідження: яку кількість підприємств необхідно охопити у кожній області, розподіл підприємств за видами діяльності, розміром, тощо)?

    Замовник надає квоти за регіонами:  квоти можуть вплинути на кошторис через складність відбору (наприклад за об’ємами прибутку чи обороту). Оскільки ми їх ще не бачимо, складно передбачити складність відбору. Роз’ясніть, будь ласка, які саме квоти будуть надані Замовником.

    У першу чергу будуть квоти за областями: кількість компаній-респондентів у 25 регіонах (опитування не проводиться на території АР Крим та м. Севастополя, а також у районах Донецької і Луганської областей, які не контролюються урядом України). Потім для кожної області буде надана детальна структура за видами діяльності. Також буде загальна квота на все опитування щодо кількості малих, середніх і великих підприємств (щоб вийшло приблизно не менше 20% від кожної з цих категорій за розміром) і щодо підприємств, які мають експорт та імпорт (буде три категорії підприємств: ті, що мають лише експорт, ті, що мають лише імпорт, і ті, що мають як експорт, так і імпорт. Відповідно буде вказаний мінімальний відсоток представництва кожної з цих категорій у вибірці).

    6)     Що мається на увазі під «Робочим планом» в технічній записці-таймінг?

    Робочий план – це план, який показує яким чином та в які термін будуть виконані роботи.

    7)     В якому форматі буде «Технічний звіт з проведення опитування»? 

    Технічний звіт очікується в описовому форматі. Передбачається, що у технічному звіті буде описано хід дослідження:

    -         кількість опитаних підприємств;

    -         терміни проведення опитування;

    -         респонс-рейт (до скількох компаній у цілому зверталися для проведення інтерв’ю та скільки з них погодились на інтерв’ю);

    -         причини, через які компанії відмовились відповідати;

    -         які запитання були важкими або незрозумілими для респондентів;

    -         чи варіанти відповідей, запропоновані в анкеті, достатньо добре охоплювали думку опитаних;

    -         які запитання були чутливими, на які запитання респонденти не хотіли відповідати і чому;

    -         яка була середня тривалість інтерв’ю, від чого вона залежала;

    -         та інші висновки з боку Виконавця або рекомендації для проведення майбутніх інтерв’ю такої тематики.

    8)     Кого планується опитати? Хто повинен відповідати на запитання анкети?

    Очікується, що відповідати на запитання анкети буде представник керівництва підприємства (власник, директор, заступник директора, керівник відділу, що займається імпортом або експортом, або головний бухгалтер). Для того, щоб Замовник провів контроль якості опитування та для аналізу даних, від Виконавця очікується вказати посаду та контактні дані представника підприємства, який/яка відповідали на запитання анкети.

    9)     Щодо технічної записки - п.3.1.: Технічний підхід до організації та проведення дослідження. Поясніть, будь ласка, що мається на увазі.

    Це перша частина технічної записки, у якій повторюється мета, завдання та основні вимоги до дослідження (вибірка, метод, територія проведення, очікувані продукти дослідження). можна додати інформацію про фірму, яка подається.

    10)     Чи не розглядаєте Ви можливості проведення опитування за допомогою САТІ? Або, принаймні, міксований метод - САТІ-опитування і опитування face-to-face. Це могло б здешевити вартість проекту, при цьому не впливаючи на якість отриманої інформації.

    Інтерв'ю можна проводити і методом телефонного опитування (CATI). Як до особистого, так і до телефонного інтерв'ю існують однакові вимоги: опитати представника керівництва підприємства (власника, директора, заступника директора, керівника відділу, що займається імпортом або експортом, або головного бухгалтера) та вказати у файлі з даними посаду та контактні дані представника підприємства, який/яка відповідали на запитання анкети.

    11)     Чи надаєте Ви дані про юридичні особи (назви, контакти) чи це є функцією підрядника?

    Ми надаємо квоти для вибірки, але пошуком компаній-респондентів займається підрядник.

    12)     Чи є вимоги до кількості співробітників, обороту та сфери діяльності компаній? 

    Ми надаємо квоти за сферою діяльності компаній та розміром.

    Сфера діяльності - лише промисловість і сільське господарство, тобто не опитуємо фірм у сфері торгівлі, послуг і т. п.

    Спочатку будуть квоти за областями: кількість компаній-респондентів у 25 регіонах (опитування не проводиться на території АР Крим та м. Севастополя, а також у районах Донецької і Луганської областей, які не контролюються урядом України).

    Для кожної області окремо буде своя структура за видами діяльності підприємств.

    Також буде загальна квота на все опитування щодо кількості малих, середніх і великих підприємств (щоб вийшло приблизно не менше 20% від кожної з цих категорій за розміром) і щодо підприємств, які мають експорт та імпорт (буде три категорії підприємств: ті, що мають лише експорт, ті, що мають лише імпорт, і ті, що мають як експорт, так і імпорт. Відповідно буде вказаний мінімальний відсоток представництва кожної з цих категорій у вибірці).

    Для цього опитування розподіл підприємств за розміром здійснюється за критерієм кількості зайнятих осіб на підприємстві: якщо на підприємстві працює від 1 до 50 людей, то таке підприємство вважається малим, а якщо від 51 до 250 - то воно відноситься до середніх, а якщо від 251 особи і більше  - до великих.

    13)     Чи проводилось вже подібне дослідження? Якщо так, то чи потрібно буде опитати тих же респондентів?

    Дослідження за подібною анкетою, але меншого масштабу проводилось у 2015 році. Цього року буде змінена вибірка і запитання анкети. Немає вимоги опитати тих же респондентів.

    14)     Чи надаєте Ви дані про юридичні особи (назви, контакти) чи це є функцією підрядника?

    Ми надаємо квоти для вибірки, але пошуком компаній-респондентів займається підрядник.

    15)     Хто розробляє анкету - Ви чи підрядник?

    Ми розробляємо анкету, після чого перед початком польового етапу опитування підряднику потрібно буде провести кілька пілотних (пробних) інтерв'ю (3-5), щоб перевірити, чи зрозумілі питання, чи передбачені поширені варіанти відповідей і скільки триває інтерв'ю (щоб воно не тривало дуже довго, оскільки анкета розрахована на 40 хв).

    16)     Чи звіт передбачається лише українською мовою?

    Так.

     

Powered by

Activemedia
© 2020
Інститут
економічних досліджень
та політичних консультацій
адреса:
Рейтарська 8/5-А,
01054 Київ, Україна
тел.:
+ 38 044 278-63-42
+ 38 044 278-63-60
факс:
e-mail:
+ 38 044 278-63-36
institute@ier.kyiv.ua
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на www.ier.com.ua