Друк

Новини інституту

  • Віталій Кравчук: «При проведенні правильної інформаційної кампанії перед введенням податку навряд чи виникнуть суттєві проблеми для банківської системи"

    30.11.2010

    Податок на депозити вводиться в Україні з 2015 року. Введення податку в розмірі 5% з доходів, які отримуються фізичними особами від розміщення депозитів у банках, передбачає прийнятий Верховною Радою Податковий кодекс, про це пишуть "Економічні новини".

    "Введення оподаткування депозитів призведе до відтоку коштів (з банків) і, як наслідок, до обмеження кредитних ресурсів фінустанов, що негативно позначиться на стані банківської системи", - заявила асоціація "Український кредитно-банківський союз" (УКБС) напередодні прийняття Податкового кодексу. В умовах зростання інфляції посилення податкового навантаження на вкладників недоцільне, вважають експерти УКБС.

    Але таку думку поділяють не всі банкіри. "Пропонована ставка податку - 5% - абсолютно нормальна і ніяк не вплине на бажання людей зберігати кошти на депозитах", - говорить член правління Промінвестбанку Владислав Кравець.

     

    Основні ризики від введення податку на депозити

     

    Введення податку на доходи, отримувані від розміщення депозитів, несе ризики порушення принципу банківської таємниці. У рамках контролю за його сплатою Державна податкова адміністрація може отримати доступ до інформації про обсяг депозиту того чи іншого громадянина. "Отримання податкової інформації про обсяг вкладів може відштовхнути вкладників, притому пропонована ставка податку (5%) невелика і сама по собі навряд чи серйозно вплине на їх поведінку", - говорить експерт Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Віталій Кравчук.

    Таку думку поділяє і керівник аналітичного відділу інвестиційної групи "ТАСК" Андрій Шевчишин. "Не думаю, що саме введення цього податку може призвести до відтоку коштів вкладників з банків. Швидше, якщо буде прийнята якась неприйнятна модель адміністрування даного податку, це може викликати деякий відтік коштів вкладників", - зазначає він.

    Серед інших ризиків, пов'язаних із введенням податку на доходи від депозитів, експерти називають необ'єктивне, панічне сприйняття такого нововведення громадянами.

    На думку Віталія Кравчука, проведення роз'яснювальної кампанії серед населення виключило б можливу неадекватну реакцію громадян на введення податку на депозити. "При проведенні правильної інформаційної кампанії перед введенням податку навряд чи виникнуть суттєві проблеми для банківської системи", - упевнений він.

     

    Варіанти вирішення проблем з податком на депозити

     

    Одним із шляхів вирішення проблеми адміністрування податку на доходи від депозитів може стати сплата податку на так званій агрегованій основі. У рамках такої моделі банк, як податковий агент, розраховує загальний обсяг нарахованого за певний період доходу за всіма депозитами своїх вкладників і від цієї суми 5% відраховує як податок. При цьому банк не деталізує, хто із вкладників заплатив яку суму. Важливо те, як буде адмініструватися цей податок. Наприклад, в інших країнах ця проблема вирішувалася шляхом сплати податків на агрегованої основі", - говорить Віталій Кравчук.

    Водночас надання банкам функції податкових агентів, як вважає Асоціація українських банків, значно збільшить їхні витрати. У зв'язку з цим асоціація пропонує зберегти мораторій на оподаткування доходів населення від їх вкладів до повного завершення кризових явищ і до відновлення економіки.

    Ще одна пропозиція експертів банківського співтовариства - оподаткування доходу лише від депозитів, розміщених на термін до 1 року. Фінустанови зацікавлені в залученні як можна більш довгострокових ресурсів, а прийняття такого рішення могло би стимулювати надходження до банківської системи коштів на термін більше одного року.

    Як би там не було, а депозитні вклади, як підкреслюють банкіри, поки є практично безальтернативним варіантом розміщення вільних коштів для населення. Інші напрями - фондовий ринок або накопичувальна пенсійна система - поки належним чином не розвинені і не є масовими напрямками інвестування.

    "Якщо до введення даного податку (у 2015 році) не почнуть працювати пенсійна система другого рівня, система інвестиційних фондів, які змогли б акумулювати капітал, тоді просто альтернативи депозитам не буде", - говорить член правління Промінвестбанку Владислав Кравець.

    "Таким чином, якщо до цього часу не буде створено альтернативний інститут акумулювання грошових коштів населення, то введення податку на депозити не матиме будь-якого значного впливу на динаміку обсягу депозитів у банках", - підкреслює він.

     

    Податку на депозити бути

     

    Під час розгляду Податкового кодексу депутат від фракції БЮТ Андрій Павловський запропонував виключити із тексту документа норму про введення податку на доходи від депозитів. Проте парламент не підтримав виключення податку на депозити з Податкового кодексу - таку пропозицію отримало лише 35 голосів.

    Питання про те, чи зможуть парламентарії до 2015 року врегулювати в законодавчому порядку питання адміністрування даного податку, залишається відкритим. Банкірам поки залишається сподіватися на краще.

    "У Європі вже тривалий період часу існує оподаткування доходу від депозитів. Вони пережили - і ми переживемо", - резюмує Владислав Кравець з Промінвестбанку.

     

    Олег Шевченко

    Джерело:  FINANCE.ua
  • Віталій Кравчук: «При проведенні правильної інформаційної кампанії перед введенням податку навряд чи виникнуть суттєві проблеми для банківської системи"

    30.11.2010

    Податок на депозити вводиться в Україні з 2015 року. Введення податку в розмірі 5% з доходів, які отримуються фізичними особами від розміщення депозитів у банках, передбачає прийнятий Верховною Радою Податковий кодекс, про це пишуть "Економічні новини".

    "Введення оподаткування депозитів призведе до відтоку коштів (з банків) і, як наслідок, до обмеження кредитних ресурсів фінустанов, що негативно позначиться на стані банківської системи", - заявила асоціація "Український кредитно-банківський союз" (УКБС) напередодні прийняття Податкового кодексу. В умовах зростання інфляції посилення податкового навантаження на вкладників недоцільне, вважають експерти УКБС.

    Але таку думку поділяють не всі банкіри. "Пропонована ставка податку - 5% - абсолютно нормальна і ніяк не вплине на бажання людей зберігати кошти на депозитах", - говорить член правління Промінвестбанку Владислав Кравець.

     

    Основні ризики від введення податку на депозити

     

    Введення податку на доходи, отримувані від розміщення депозитів, несе ризики порушення принципу банківської таємниці. У рамках контролю за його сплатою Державна податкова адміністрація може отримати доступ до інформації про обсяг депозиту того чи іншого громадянина. "Отримання податкової інформації про обсяг вкладів може відштовхнути вкладників, притому пропонована ставка податку (5%) невелика і сама по собі навряд чи серйозно вплине на їх поведінку", - говорить експерт Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Віталій Кравчук.

    Таку думку поділяє і керівник аналітичного відділу інвестиційної групи "ТАСК" Андрій Шевчишин. "Не думаю, що саме введення цього податку може призвести до відтоку коштів вкладників з банків. Швидше, якщо буде прийнята якась неприйнятна модель адміністрування даного податку, це може викликати деякий відтік коштів вкладників", - зазначає він.

    Серед інших ризиків, пов'язаних із введенням податку на доходи від депозитів, експерти називають необ'єктивне, панічне сприйняття такого нововведення громадянами.

    На думку Віталія Кравчука, проведення роз'яснювальної кампанії серед населення виключило б можливу неадекватну реакцію громадян на введення податку на депозити. "При проведенні правильної інформаційної кампанії перед введенням податку навряд чи виникнуть суттєві проблеми для банківської системи", - упевнений він.

     

    Варіанти вирішення проблем з податком на депозити

     

    Одним із шляхів вирішення проблеми адміністрування податку на доходи від депозитів може стати сплата податку на так званій агрегованій основі. У рамках такої моделі банк, як податковий агент, розраховує загальний обсяг нарахованого за певний період доходу за всіма депозитами своїх вкладників і від цієї суми 5% відраховує як податок. При цьому банк не деталізує, хто із вкладників заплатив яку суму. Важливо те, як буде адмініструватися цей податок. Наприклад, в інших країнах ця проблема вирішувалася шляхом сплати податків на агрегованої основі", - говорить Віталій Кравчук.

    Водночас надання банкам функції податкових агентів, як вважає Асоціація українських банків, значно збільшить їхні витрати. У зв'язку з цим асоціація пропонує зберегти мораторій на оподаткування доходів населення від їх вкладів до повного завершення кризових явищ і до відновлення економіки.

    Ще одна пропозиція експертів банківського співтовариства - оподаткування доходу лише від депозитів, розміщених на термін до 1 року. Фінустанови зацікавлені в залученні як можна більш довгострокових ресурсів, а прийняття такого рішення могло би стимулювати надходження до банківської системи коштів на термін більше одного року.

    Як би там не було, а депозитні вклади, як підкреслюють банкіри, поки є практично безальтернативним варіантом розміщення вільних коштів для населення. Інші напрями - фондовий ринок або накопичувальна пенсійна система - поки належним чином не розвинені і не є масовими напрямками інвестування.

    "Якщо до введення даного податку (у 2015 році) не почнуть працювати пенсійна система другого рівня, система інвестиційних фондів, які змогли б акумулювати капітал, тоді просто альтернативи депозитам не буде", - говорить член правління Промінвестбанку Владислав Кравець.

    "Таким чином, якщо до цього часу не буде створено альтернативний інститут акумулювання грошових коштів населення, то введення податку на депозити не матиме будь-якого значного впливу на динаміку обсягу депозитів у банках", - підкреслює він.

     

    Податку на депозити бути

     

    Під час розгляду Податкового кодексу депутат від фракції БЮТ Андрій Павловський запропонував виключити із тексту документа норму про введення податку на доходи від депозитів. Проте парламент не підтримав виключення податку на депозити з Податкового кодексу - таку пропозицію отримало лише 35 голосів.

    Питання про те, чи зможуть парламентарії до 2015 року врегулювати в законодавчому порядку питання адміністрування даного податку, залишається відкритим. Банкірам поки залишається сподіватися на краще.

    "У Європі вже тривалий період часу існує оподаткування доходу від депозитів. Вони пережили - і ми переживемо", - резюмує Владислав Кравець з Промінвестбанку.

     

    Олег Шевченко

    Джерело:  FINANCE.ua
Powered by

Activemedia
© 2020
Інститут
економічних досліджень
та політичних консультацій
адреса:
Рейтарська 8/5-А,
01054 Київ, Україна
тел.:
+ 38 044 278-63-42
+ 38 044 278-63-60
факс:
e-mail:
+ 38 044 278-63-36
institute@ier.kyiv.ua
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на www.ier.com.ua