Друк

Глава 18 «Політика у галузі рибальства та морська політика»

Запропоновані зміни:

РИБАЛЬСТВО

  • Сторони будуть співпрацювати в наступних взаємовигідних сферах, що становлять обопільний інтерес, в секторі рибальства, включаючи збереження та раціональне використання живих водних ресурсів, контроль та управління, збір даних, і боротьбу з незаконним, незареєстрованим та нерегульованим промислом.
  • Ця співпраця буде здійснюватись з повагою до міжнародних зобов'язань, що стосуються управління та збереження водних біоресурсів.
  • Сторони здійснюють спільні дії щодо двостороннього обміну інформацією та надання підтримки з метою сприяння поширенню:
  1. Ефективного управління та кращих практик в галузі рибальства в цілях забезпечення збереження та раціональне використання рибних запасів на стійкій основі, і на основі екосистемного підходу.
  2. Відповідального рибальства і управління рибним господарством відповідно до принципів сталого розвитку, таких як збереження рибних запасів та екосистем в здоровому стані.
  3. Співробітництва через регіональні рибогосподарські організації (РГО).
  • З посиланням на ст. 408 цієї УА і з урахуванням кращих наукових порад, Сторони повинні зміцнювати співробітництво та координацію своєї діяльності в галузі раціонального використання та збереження водних біоресурсів Чорного моря. Сторони будуть сприяти більш широкому міжнародному співробітництву в Чорноморському регіоні з метою розвитку відносин в рамках відповідної Регіональної організації управління рибальством.
  • Сторони підтримуватимуть ряд ініціатив, таких як взаємний обмін досвідом та надання підтримки, з метою здійснення політики сталого рибальства на основі пріоритетних сфер законодавства ЄС у цій області, в тому числі:
  1. Управління водними біоресурсами, промисловими зусиллями і технічними заходами.
  2. Перевірка та контроль за рибними промислами, із використанням необхідного обладнання для спостереження, включаючи систему моніторингу суден, а також розвиток відповідних адміністративних та судових структур, здатних застосовувати відповідні заходи.
  3. Узгоджений збір даних щодо вилову, відвантажень, флоту, біологічних та економічних даних.
  4. Управління риболовними потужностями, включаючи діючий реєстр риболовного флоту.
  5. Підвищення ефективності ринків, зокрема шляхом просування створення організацій виробників, надання інформації споживачам, а також через кращі маркетингові стандарти та можливості відслідковування руху продукції.
  6. Розвиток структурної політики в секторі рибного господарства, приділяючи особливу увагу сталому розвитку прибережних спільнот.

МОРСЬКА ПОЛІТИКА

Беручи до уваги співробітництво у сферах рибальства, транспорту, навколишнього середовища та інші пов'язані з морем політики, Сторони повинні також сприяти розвитку співробітництва в сфері інтегрованої морської політики, зокрема:

  1. Сприяння комплексному підходу до морських справ, належного управління та обмін кращими практиками використання морських просторів.
  2. Створення рамкових умов для арбітражу між конкуруючими видами діяльності людини і управління їх впливом на морське середовище шляхом сприяння розвитку морського просторового плануванню як інструменту сприяють поліпшенню процесу прийняття рішень;
  3. Сприяння сталому розвитку прибережних районів і морських галузей промисловості у якості генераторів економічного зростання та зайнятості, в тому числі шляхом обміну кращими практиками;
  4. Сприяння створенню стратегічних альянсів між морськими галузями, сервісними компаніями та науковими установами, що спеціалізуються на морських досліджень, включаючи створення  міжсекторальних морських кластерів.
  5. Прагнення поліпшити безпеку на морі в цілому та заходи безпеки, і підвищення транскордонного та міжсекторального морського спостереження зокрема з метою вирішення зростаючих ризиків, пов'язаних з інтенсивним морським судноплавством, операційним розвантаженням судів, морськими аваріями та незаконної діяльності на морі, що ґрунтуються на досвіді Координаційно-інформаційного центр в м. Бургас;
  6. Налагодження регулярного діалогу та сприяння розвитку різноманітних мереж між учасниками морського руху.

Така співпраця має включати:

Обмін інформацією, досвідом, кращими практиками і морськими "ноу-хау", у тому числі інноваційними технологіями в морських секторах.

Обмін інформацією та кращими практиками з варіантів фінансування проектів,в тому числі шляхом державно-приватного партнерства.

Зміцнення двостороннього співробітництва в рамках відповідних морських міжнародних форумів.

Оцінка можливих наслідків:

Для бізнесу. Співпраця з ЄС в даній сфері дозволить створити більш сприятливе середовище для роботи компаній, що займаються рибальством та морським промислом, шляхом збільшення прозорості ринку та кращої державної політики щодо цього сектора (поліпшення системи збору статистики, структурної політики, системи арбітражного судочинства та міжсекторальної кооперації, забезпечення більшої безпеки судноплавства у Світовому океані тощо).

Для домогосподарств. Створення кращого бізнес-клімату в галузі рибальства та морської політики дозволить створити передумови для збільшення зайнятості в цьому секторі та поліпшити умови розвитку прибережних спільнот.

Для державного сектору. Гармонізація відповідних політик із стандартами ЄС дозволить створити адекватну систему регулювання ринку рибальства та морських промислів, що буде здатна поєднати в собі питання економічного розвитку та політику сталого розвитку водних біоресурсів, виключаючи заподіяння шкоди навколишньому природному середовищу, а також забезпечити кращу безпеку судноплавства.

Powered by

Activemedia
© 2020
Інститут
економічних досліджень
та політичних консультацій
адреса:
Рейтарська 8/5-А,
01054 Київ, Україна
тел.:
+ 38 044 278-63-42
+ 38 044 278-63-60
факс:
e-mail:
+ 38 044 278-63-36
institute@ier.kyiv.ua
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на www.ier.com.ua