Друк

Глава 23 «Освіта та навчання, молодіжна політика»

Запропоновані зміни:

  • Повністю визнаючи відповідальність Сторін за зміст навчального процесу та організацію системи освіти, їх культурного і мовного розмаїття, Сторони мають розвивати співробітництво в галузі освіти, професійної підготовки та молодіжної політики з метою зміцнення взаєморозуміння, сприяння міжкультурному діалогу і покращення знання відповідних культур.
  • Сторони зобов'язуються активізувати співпрацю в галузі вищої освіти[1], зокрема, для досягнення наступних цілей:
  1. Реформування і модернізація систем вищої освіти.
  2. Сприяння конвергенції в галузі вищої освіти, витікаючими з Болонського процесу.
  3. Підвищення якості та значущості вищої освіти.
  4. Активізації співробітництва між вищими навчальними закладами.
  5. Посилення потенціалу вищих навчальних закладів.
  6. Підвищення мобільності студентів і викладачів: увага має бути приділена співпраці в галузі базової освіти з метою полегшення доступу до вищої освіти.
  • Сторони мають докладати зусиль до розширення обміну інформацією і досвідом, з метою заохочення співробітництва в галузі професійної освіти і навчання, а також середньої освіти, віддаленого навчання та по життєвого навчання, зокрема:
  1. Розробка систем професійної освіти і навчання, та подальшого професійного навчання протягом робочого періоду/життя, які відповідають мінливим потребам ринку праці.
  2. Створення національної мережі поліпшення прозорості системи освіти і визнання кваліфікацій/компетенцій із залученням, де це можливо, досвіду ЄС.
  • Сторони погоджуються заохочувати більш тісну співпрацю та обмін досвідом в області молодіжної політики та неформальної освіти для молоді, з метою:
  1. Сприяння інтеграції молодих людей у ​​суспільство в цілому, заохочуючи їх до активної громадянської позиції і духу ініціативи.
  2. Надання допомоги молодим людям у набутті знань, навичок та компетенцій за межами системи освіти, в тому числі на основі волонтерства і визнання цінності такого досвіду.
  3. Зміцнення співробітництва з третіми країнами.
  4. Сприяння співробітництву між молодіжними організаціями України та ЄС і його країнами-членами.
  5. Пропаганда здорового способу життя, з особливим акцентом на молодь.

Оцінка можливих наслідків:

Для бізнесу. Компанії отримають ряд непрямих вигод від реформування і модернізації системи вищої освіти, зокрема внаслідок більшої кооперації вищих навчальних закладів та компаній з метою кращої підготовки випускників таких закладів під конкретні потреби ринку праці.

Для домогосподарств. Домогосподарства отримають можливість отримання якісніших публічних послуг у галузі базової та вищої освіти, а також у сфері молодіжної політики, що буде позитивно впливати на їх подальшу конкурентоздатність на ринку праці та загальне поліпшення якості життя.

Для державного сектору. Внаслідок посилення співпраці з ЄС у галузі освіти Україна отримає додаткову мотивацію та технічну підтримку в процесі реформування національної системи освіти, що на сьогодні є застарілою і не враховує потреб сучасного ринку праці. Однак, така реформа буде потребувати значних зусиль з точки зору розробки відповідної політики, посилення інституційної спроможності урядових структур відповідальних за галузь освіти та оптимізації схем фінансування навчальних закладів. Також, Україна отримає можливість обміну та  залучення досвіду ЄС в сфері молодіжної політики з метою кращої інтеграції та адаптації молоді до суспільного життя.

 


[1] Включаючи імплементацію рекомендацій, що наведені в Додатку XLI цієї УА.

Powered by

Activemedia
© 2020
Інститут
економічних досліджень
та політичних консультацій
адреса:
Рейтарська 8/5-А,
01054 Київ, Україна
тел.:
+ 38 044 278-63-42
+ 38 044 278-63-60
факс:
e-mail:
+ 38 044 278-63-36
institute@ier.kyiv.ua
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на www.ier.com.ua