Друк

Глава 12 «Прозорість»

Зміст домовленості:

  • Сторони зобов’язались підтримувати передбачуване законодавче середовище для бізнесу відповідно до зобов’язань в рамках СОТ та до положень цієї Глави.
  • Сторони зобов’язались оперативно публікувати заходи загального застосування, тобто будь-які закони, підзаконні акти, інші рішення тощо, які впливають на будь-які питання, що охоплюються УА, а також надавати пояснення і обґрунтування таких заходів та передбачати достатній час між опублікуванням заходів та їх набранням чинності, якщо це є можливим.
  • Кожна Сторона намагатиметься публікувати пропозиції щодо ухвалення заходів загального застосування заздалегідь, щоб зацікавлені особи мали можливість та час надати коментарі та роз’яснення. Сторони намагатимуться враховувати отримані коментарі.
  • Сторони визначать контактні пункти (відповідальні установи та посадові особи), які забезпечують дотримання зобов’язань щодо прозорості, зокрема щодо надання відповідей на запити будь-якої з зацікавлених осіб щодо будь-яких заходів загального застосування.
  • У випадку адміністративного провадження при застосуванні заходів загального застосування до окремих осіб, товарів послуг іншої Сторони кожна Сторона намагається надати завчасне попередження щодо провадження, надає можливість представити факти і аргументи до вживання остаточних адміністративних заходів за забезпечує законність процедур.
  • Кожна зі Сторін створює або підтримує існування судів та інших незалежних та неупереджених трибуналів для цілей невідкладеного перегляду та, коли це виправдано, корекції заходів.
  • Сторони зобов’язались не допускати дискримінацію, співпрацювати для підтримки регуляторної якості та принципів належної поведінки в управлінні.

Оцінка можливих наслідків:

Для бізнесу. Забезпечення дотримання принципу прозорості має важливі позитивні наслідки для бізнесу, бо забезпечую передбачуваність політики та дій як України, так і країн ЄС у сферах, що охоплюються УА. Вчасне оприлюднення інформації про очікувані зміні економічної політики тощо дозволяє краще підготуватись до цих змін. Більш того, зобов’язання у сфері прозорості дозволяють бізнесу або напряму, або через бізнес-асоціації впливати на заплановані регуляторні зміни через коментарі та роз’яснення. Також бізнес може безкоштовно отримати інформацію про вже діючи заходи, що важливо для планування діяльності, зокрема у випадку виходу на нові ринки. Разом з механізмами вирішення спорів та механізмами посередництва механізми дотримання прозорості створюють інституційну основу для захисту інтересів бізнесу в рамках цієї Угоди.

Для державного сектору. Зобов’язання щодо дотримання принципу прозорості вимагає від держави підвищення ефективності управління процесом прийняття рішень, зокрема забезпечення повідомлення про очікувані зміни заходів загального застосування, впровадження механізмів проведення ефективного обговорення / консультацій з усіма зацікавленими сторонами та, що важливо, врахування їх коментарів у прийнятті остаточних рішень. Іншою важливою складовою забезпечення принципів прозорості, недискримінації та  належного управління є створення та підтримка роботи незалежних і неупереджених суддів та інших трибуналів, тобто проведення судової реформи.

Реалізація УА вимагатиме створення контактного пункту, відповідального за дотримання принципу прозорості, а також ефективних механізмів координації та обміну інформацією між цим контактним пунктом та іншими органами державної влади, оскільки робота цього контактного пункту вимагатиме співпраці з усіма державними установами, які пов’язані з процесом прийняття або реалізації заходів загального застосування. 

Powered by

Activemedia
© 2020
Інститут
економічних досліджень
та політичних консультацій
адреса:
Рейтарська 8/5-А,
01054 Київ, Україна
тел.:
+ 38 044 278-63-42
+ 38 044 278-63-60
факс:
e-mail:
+ 38 044 278-63-36
institute@ier.kyiv.ua
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на www.ier.com.ua