Друк

Митне співробітництво та взаємодопомога

Зміст домовленості:

  • Співробітництво (обмін інформацією, спільні ініціативи, співпраця щодо автоматизації митних та інших торговельних процедур) з метою сприяння торгівлі та, водночас, балансу між спрощенням і сприянням торгівлі та ефективним контролем і безпекою.

Оцінка можливих наслідків:

Для бізнесу (компаній). Поширення кращих практик стосовно митних операцій, без сумніву, вимагатиме підлаштування бізнес спільноти під процеси модернізації в органах державного управління, у тому числі це стосується й автоматизації торговельних і митних процедур. Разом з тим, спільний контроль на кордоні, де це буде можливо і доречно, полегшуватиме і прискорюватиме процес перетину кордонів. Крім того, взаємне визнання в доречних випадках уповноважених трейдерів значно спрощуватиме ведення їх зовнішньоекономічної діяльності.

Наслідком запровадження більш посиленого взаємного контролю та виявлення операцій, які порушують митне законодавство може бути покращення конкурентного середовища та зменшення ризиків ведення бізнесу в Україні.

Незважаючи на домовленість обмінюватися інформацією без порушення промислової, комерційної або професійної таємниці окремих компаній з дотриманням конфіденційності інформації та захисту персональних даних, Сторони УА не можуть надавати адміністративну допомогу з митних питань, якщо вона стосуватиметься повернення мита, податків або штрафів, тому це може сприйматися як окремий елемент захисту бізнес спільноти[1].

Для домогосподарств. Прямих наслідків немає, а опосередковано налагодження співпраці та взаємодопомоги сприятиме зростанню впевненості споживача у безпечності і якості товарів, які він споживає на внутрішньому ринку.

Для державного сектору. З точки зору державної політики, перш за все, для налагодження співпраці, висвітленої в положеннях УА, зокрема в Главі 5, потрібно підготувати та внести відповідні зміни до ряду нормативно-правових документів чинних на сьогодні в Україні. Однак, очевидно, що імплементація положень щодо співробітництва у митній сфері сприятиме більш ефективному обслуговуванню бізнес-спільноти. Крім того, це сприятиме прискоренню процесу автоматизації митних і інших торговельних процедур та відповідно, їх глобальному запровадженню на національному рівні, хоча і вимагатиме значних фінансових витрат.


[1]Відповідно до ст.2 Протоколу №2  до УА щодо взаємної адміністративної допомоги з митних питань «допомога з метою повернення мита, податків або штрафів не входить до сфери цього протоколу».

Powered by

Activemedia
© 2020
Інститут
економічних досліджень
та політичних консультацій
адреса:
Рейтарська 8/5-А,
01054 Київ, Україна
тел.:
+ 38 044 278-63-42
+ 38 044 278-63-60
факс:
e-mail:
+ 38 044 278-63-36
institute@ier.kyiv.ua
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на www.ier.com.ua