Друк

Антидемпінгові та компенсаційні заходи

Зміст домовленості:

  • Україна та ЄС підтвердили можливість застосування антидемпінгових та компенсаційних заходів у взаємній торгівлі відповідно до прав та зобов’язань, що передбачені статтею VI ГАТТ 1994, Угодою про застосування статті VI ГАТТ 1994 та Угодою СОТ про субсидії та компенсаційні заходи.
  • Преференційні правила походження не застосовуються до цієї частини УА.
  • Сторони зобов’язались дотримуватись принципів прозорості у проведенні розслідувань та застосуванні антидемпінгових та компенсаційних заходів відповідно до правил та практик СОТ. Сторони зобов’язались забезпечувати розкриття повної і змістовної інформації, яка складає основу для прийняття рішень в рамках розслідування, а також надавати час для коментарів (щонайменше 10 днів).
  • Сторони зобов’язались повідомляти про отримання скарги і намір почати розслідування щонайменше за 15 днів до порушення розслідування.
  • Антидемпінгові та компенсаційні заходи не можуть бути застосовані у випадку, коли отримана інформація дозволяє чітко зробити висновок, що застосування заходів не відповідатиме національним інтересам (інтересам національної промисловості, користувачів, споживачів, імпортерів).
  • Перед застосуванням заходів Сторони мають вивчити можливість застосування конструктивних засобів виправлення ситуації.
  • Після отримання від експортера обґрунтованої вимоги переглянути чинні антидемпінгові та компенсаційні заходи Сторона має оперативно і об’єктивно розглянути це прохання.
  • Сторони зобов’язались надавати можливість проведення консультацій стосовно конкретних питань, що можуть виникнути у зв’язку із застосуванням інструментів торговельного захисту, на прохання однієї з Сторін. Консультації мають проводитись якнайшвидше, зазвичай протягом 21 дня після подання прохання.

Оцінка можливих наслідків:

Для бізнесу. Україна та ЄС підтвердили можливість застосування у взаємній торгівлі антидемпінгових та компенсаційних заходів на основі Угоди СОТ про захисні заходи. Це зобов’язання не обмежено у часі і дозволяє українським виробникам ініціювати відповідні розслідування у випадку недобросовісної конкуренції з боку виробників ЄС , що завдає або може завдати шкоди національному виробництву. Водночас, таке саме право мають і європейські виробники. Таким чином, ця частина УА фактично не змінила існуючий статус-кво.

Водночас ця частина УА дозволяє українським експортерам ініціювати перегляд антидемпінгових заходів, що діють в ЄС щодо продукції українського виробництва.   Станом на початок 2013 року щодо української продукції в ЄС діяло чотири заходи (щодо джгутів, канатів в тросів з чорних металів, щодо безшовних труб, щодо зварних труб та щодо прасувальних дощок).

Для державного сектору. Підтвердження прав та зобов’язань сторін щодо застосування антидемпінгових та компенсаційних заходів на основі Угод СОТ не міняє існуючу систему їх застосування. Водночас важливими є процесуальні аспекти, пов’язані з дотриманням принципу прозорості, консультаціями тощо. Ці механізми створюють умови для підтримки постійного діалогу з ЄС з питань застосуванням інструментів торговельного захисту, що створює підґрунтя для кращого захисту інтересів українських виробників в ЄС.

Powered by

Activemedia
© 2010
Інститут
економічних досліджень
та політичних консультацій
адреса:
Рейтарська 8/5-А,
01030 Київ, Україна
тел.:
+ 38 044 278-63-42
+ 38 044 278-63-60
факс:
e-mail:
+ 38 044 278-63-36
institute@ier.kiev.ua
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на www.ier.com.ua