Таблиця 1: Оцінка зміни адвалерних ставок ввізних мит України та ЄС, середнє арифметичне, без урахування тарифних квот та специфічних ставок ввізного мита
Ввізні мита України |
Ввізні мита ЄС |
|||
|
базова ставка |
остаточна ставка |
базова ставка |
остаточна ставка |
Сільське господарство |
6.5 |
2.1 |
3.7 |
0.0 |
Лісове господарство |
1.9 |
0.5 |
1.2 |
0.0 |
Рибне господарство |
2.3 |
1.0 |
9.3 |
0.0 |
Добування вугілля |
0.0 |
0.0 |
0.0 |
0.0 |
Добування нафти й газу |
0.5 |
0.0 |
0.4 |
0.0 |
Добування урану |
2.0 |
0.0 |
0.0 |
0.0 |
Добування металевих руд |
1.5 |
0.0 |
0.0 |
0.0 |
Добування інших корисних копалин |
4.7 |
0.9 |
0.0 |
0.0 |
Харчова промисловість |
9.7 |
3.6 |
9.3 |
0.1 |
Тютюнова промисловість |
16.7 |
1.5 |
39.7 |
0.0 |
Текстильне виробництво |
4.2 |
0.1 |
6.9 |
0.0 |
Виробництво одягу |
11.1 |
0.2 |
10.8 |
0.0 |
Виробництво шкіри, виробів зі шкіри |
8.0 |
1.0 |
6.3 |
1.5 |
Виготовлення виробів з деревини |
1.0 |
0.0 |
2.7 |
0.6 |
Виробництво паперу |
0.1 |
0.0 |
0.1 |
0.0 |
Поліграфічна діяльність |
0.2 |
0.0 |
0.2 |
0.0 |
Виробництво коксу, продуктів нафтопереробки |
1.2 |
0.1 |
1.3 |
0.0 |
Виробництво хімічних речовин і хімічної продукції |
2.9 |
0.2 |
4.2 |
0.4 |
Виробництво гумових і пластмасових виробів |
4.5 |
0.9 |
4.8 |
0.4 |
Виробництво іншої неметалевої мінеральної продукції |
6.9 |
1.7 |
3.4 |
0.5 |
Металургійне виробництво |
0.5 |
0.0 |
1.6 |
0.9 |
Виробництво готових металевих виробів |
4.8 |
1.0 |
2.9 |
0.4 |
Виробництво машин і устаткування, не внесених до інших угруповань |
2.8 |
0.4 |
2.0 |
0.0 |
Виробництво комп’ютерів, офісного обладнання |
1.3 |
0.3 |
0.5 |
0.0 |
Виробництво еклектичного устаткування |
3.7 |
1.6 |
2.8 |
0.0 |
Виробництво телерадіоапаратури, засобів зв’язку |
3.5 |
1.5 |
3.2 |
1.1 |
Виробництво медичного та оптичного обладнання |
3.7 |
1.5 |
2.5 |
0.2 |
Виробництво автотранспортних засобів, причепів і напівпричепів |
5.8 |
3.5 |
6.3 |
2.0 |
Виробництво інших транспортних засобів |
4.0 |
1.0 |
2.7 |
0.2 |
Виробництво меблів, іншої продукції |
6.9 |
1.5 |
2.7 |
0.0 |
Електроенергія |
3.0 |
0.0 |
0.0 |
0.0 |
Джерело: попереднє оцінка ІЕД на основі тексту Угоди
Для бізнесу.Сторони домовились про значну лібералізацію ставок ввізного мита на товари, понад 90% остаточних ставок дорівнюють нулю. Водночас для найбільш чутливих товарних позицій передбачене або збереження ненульової ставки ввізного мита, або запровадження тарифних квот з нульовою ставкою в середині квоти та ненульовою ставкою за межами квоти.
Для українських виробників найсуттєвішим буде зниження тарифних обмежень ЄС у легковій промисловості, хімічній промисловості, машинобудування, харчовій промисловості, що сприятиме покращенню доступу українських виробників на цей ринок. Введення тарифних квот, яка дозволяють нульовий експорт в ЄС в рамках квоти, створює можливості для українського бізнесу для завоювання ринку.
Водночас Україна поступово відкриє свій ринок для товарів, що вироблені в ЄС. Найпомітнішим буде скорочення ввізних мит у легкій промисловості, зокрема у виробництві одягу, виробництві іншої неметалевої мінеральної продукції, харчовій промисловості, виробництві меблів. Україна збереже ненульові, хоча низькі ставки ввізного мита на окремі товари машинобудування.
Вплив лібералізації торгівлі за рахунок зниження ввізних мит буде асиметричним, оскільки швидкість зниження мит з боку ЄС є вищою. Це створює можливості для українського бізнесу посилити присутність на ринку ЄС, а отже захиститись від підвищення конкуренції на внутрішньому ринку. Однак можливості отримання економічних переваг від зниження ввізних мит пов’язані також зі зниженням нетарифних обмежень торгівлі.
Для домогосподарств. Зниження українських ввізних мит створює можливості для зниження внутрішніх цін. За оцінками ІЕД на основі прикладної моделі загальної рівноваги для України, лібералізація ввізних мит між Україною та ЄС зумовить зростання сукупного добробутудомогосподарств на 1,3% в середньостроковій перспективі і на 4,6% в довгостроковій перспективі за інших рівних умов. Більший виграш дасть зниження нетарифних обмежень торгівлі.
Для державного сектору.Прискорення темпів зростання торговельних потоків, а також економічної активності, за оцінками ІЕД, компенсує втрати бюджету від поступового скорочення ввізних мит.