Україна зобов’язалась застосовувати норми ЄС щодо державної допомоги суб’єктам господарювання. Основні категорії дозволеної допомоги:
Протягом 3 років після набуття чинності УА АМКУ або інший орган повинен отримати функції контролю державної допомоги
Через рік після цього нові схеми державної допомоги або державні гранти повинні схвалюватись АМКУ
Через 5 років після набуття чинності УА інвентаризація існуючих схем державної допомоги
Через 7 років приведення всієї державної допомоги до вимог ЄС
Для бізнесу. Фінансовий стан компаній-отримувачів державної допомоги може погіршитись, решта виграє через кращу конкурентну позицію. Але тривалий перехідний період та можливість отримувати допомогу згідно норм ЄС, як показує досвід нових країн-членів ЄС зменшує вплив на існуючих отримувачів, але обмежує переваги для економіки. Збільшення державної допомоги малому бізнесу та на дослідження, переорієнтація допомоги проблемним регіонам сприятиме переорієнтації робочої сили.
Для домогосподарств. Зменшення та/або ефективніше використання державної допомоги може звільнити кошти на соціальні цілі, але працівники підприємств, субсидованих державою, можуть бути змушені перекваліфікуватись.
Для державного сектору. Реформа державної допомоги – це важлива нагода для розробки нової стратегії державної промислової та галузевої політики. Водночас ця нагода може бути втрачена, якщо зусилля будуть спрямовані на формальну адаптацію існуючої допомоги до правил ЄС.