Друк

Запровадження окремих регуляторних норм ЄС

Запропоновані зміни:

  • УА передбачає запровадження ряду положень законодавства протягом 3 років після запровадження УА. На відміну від інших положень першої частини Глави 10, невиконання цього зобов’язання може оскаржуватись в рамках механізму вирішення спорів УА.
  • Вимога щодо опублікування всіх рішень АМКУ за справами стосовно суб’єктів господарювання
  • Адаптація ст. 1, 5(1), 5(2) Регламенту Ради ЄС 139/2004. Тут йдеться про те, які злиття та поглинання підлягають контролю на рівні ЄС, а не національними органами, тому навряд чи мінімальний обсяг продажів учасників злиття не менше 5 млрд євро у світі і не менш 25о млн євро в Україні актуальний для України. Однак можливі зміни – це збільшення порогу для попереднього контролю за концентрацією, уніфікація вимог на основі рівня чистої виручки(без ПДВ та податків з обороту), та врахування частини обороту при продажу частини бізнесу
  • Впровадження норм ЄС щодо вертикальних узгоджених дій (між компаніями на різних стадіях виробництва та постачання кінцевому споживачу). Зараз українське законодавство дозволяє широкий спектр вертикальних узгоджених дій і дозволяє малим та середнім підприємствам проводити узгоджені дії без обмежень. Норми ЄС застосовуються до всіх підприємств і передбачають ширший перелік заборонених положень у вертикальних угодах. Наприклад забороняється фіксувати ціни для кінцевих споживачів, обмежувати продаж конкуруючих товарів. Також встановлюються обмеження на частку ринку покупців, а також обмежується частка ринку, що покрита дистриб’юторськими угодами.
  • Впровадження норм ЄС щодо договорів про ліцензування технологій. Зобов’язує Україну впровадити чіткіші правила щодо заборонених положень таких договорів наприклад щодо заборони фіксованих цін на продукцію. Обмеження на антиконкурентні норми договорів про передачу технологій скоріш за все діють в Україні, але в рамках загального положення. Варто зауважити, що рішення Єврокомісії в цій сфері буде переглянуте найближчим часом (строк дії закінчується в 2014 році)

Оцінка можливих наслідків:

Для бізнесу. Публікація рішень АМКУ спростить виконання антимонопольного законодавства бізнесом, та у випадку непослідовного застосування законодавства спростить оскарження рішень. Підвищення порогу для повідомлення АМКУ про злиття та поглинання зменшить адміністративне навантаження.

Виробники продукції можуть мати дещо меншу свободу щодо організації збуту свого товару, тоді як підприємства торгівлі можуть зустріти більшу конкуренцію. Водночас бар’єри для входу на ринок стануть меншими, тому переваги для нових учасників ринку та більша свобода для дистриб’юторів можуть переважити незручності для виробників. Втім вплив на бізнес залежить від ефективного контролю за виконанням нових нормам.

Для домогосподарств. Домогосподарства можуть отримати зменшити свої витрати на товари та послуги завдяки зменшенню обмежень на конкуренцію. Водночас зростання конкуренції може змінити ринок праці, що зумовлюватиме потребу в активній політиці держави у сфері зайнятості.

Для державного сектору. АМКУ зможе працювати прозоріше і приділяти більше уваги категоріям справ окрім надання дозволу на концентрацію. Водночас уряду доведеться визначити (можливо у співпраці з ЄС)  яким чином запроваджувати норми ЄС: через рішення АМКУ чи законодавчо.

Powered by

Activemedia
© 2020
Інститут
економічних досліджень
та політичних консультацій
адреса:
Рейтарська 8/5-А,
01054 Київ, Україна
тел.:
+ 38 044 278-63-42
+ 38 044 278-63-60
факс:
e-mail:
+ 38 044 278-63-36
institute@ier.kyiv.ua
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на www.ier.com.ua