Друк

Грантові конкурси

  • Поширені запитання/FAQ щодо грантових конкурсів «За чесну та прозору митницю»

    31.01.2020

    ЗАГАЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

    Кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу грантів.

    До участі в конкурсі запрошуються громадські організації, які мають:
    - статус неприбутковості та офіційно зареєстровані в Україні не менше ніж 1 рік на дату завершення конкурсу;
    - спроможність впроваджувати грантові проєкти та звітувати за ними (включаючи фінансове звітування);
    - досвід роботи з зацікавленими сторонами, в тому числі організації адвокаційних кампаній;
    - веб-сайт організації та/або сторінку у мережі фейсбук.

    Наявність штатного персоналу в організації буде конкурентною перевагою.

    Конкурс не передбачає надання грантів політичним партіям, релігійним громадам, органам державної влади та пов’язаним із ними громадським організаціям.


    Q: Коли кінцевий термін подачі заявок?

    A: Кінцевий термін подачі заявок дивіться у оголошенні про конкурс грантів.


    Q: Хто проводить оцінювання заявок?

    A: Оцінювання заявок проводиться членами Грантової комісії та експертами з оцінки. До складу Грантової комісії входять представники Інституту економічних досліджень та політичних консультацій, експертів громадських організацій, представників засобів масової інформації, науковців. Детальніше про процедуру оцінки заявок дивіться в Методиці оцінки грантових заявок.


    Q: Чи є визначена форма листа підтримки від партнерів? Які документи необхідно додавати від партнерів?

    A: Листи підтримки або меморандуми про співпрацю від партнерських організацій, що засвідчують готовність партнерів взяти участь у реалізації проєкту та описують характер цієї участі, складаються у довільній формі. Якщо у листі підтримки прописані ПІБ експертів, яких планується залучити до реалізації проєкту, то резюме цих експертів можна додати до Аплікаційної форми у вигляді додатків.


    Q: Чи можна надсилати додатки до грантової заявки значного обсягу в заархівованому вигляді через Google Drive або інші онлайнові сервера?

    A: Так, ви можете надсилати додатки (або архів додатків) до грантової заявки, а також і всі інші документи проєктної пропозиції (у форматі .doc, .xls або .pdf.) через файло-обмінні системи із зазначенням посилання на них.


    ФІНАНСОВІ ТА АДМІНІСТРАТИВНІ ПИТАННЯ

    Q: Чи потрібно відкривати окремий банківський рахунок для реалізації проєкту?

    A: Так. Для реалізації проєкту має бути відкритий окремий банківський рахунок для обслуговування гранту або пропонуватись такий рахунок вашої організації, на якому немає коштів, і який не використовувався більше 1 місяця, із банківською випискою-підтвердженням за відповідний період.


    Q: Чи можна заключати договора із ФОП - керівником проєкту, бухгалтером та іншими співробітниками організації - виконавцями проєкту або експертами?

    A: Так - такі договора заключати можна. Прохання звертати увагу лише на те, що відповідно до п.п. 133.4.1 Податкового кодексу України, з 01.01.2015 р. неприбутковою організацією є НУО, "установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб".
    Це означає наступне - засновник ОГС, член ОГС, член органів управління ОГС або інші пов'язані з ними особи не можуть отримувати гонорар (дохід) як ФОП в рамках проєкту. Таке порушення викличе позбавлення організації статусу неприбутковості, штрафні санкції про донарахування ЄСВ, а також вважатиметься нецільовим використанням коштів. Відповідно під час оцінки грантових заявок (а також під час узгодження грантових документів для переможців конкурсу) перевіряється приналежність ФОП-виконавців проєкту до засновників ОГС, членів ОГС, членів органів управління ОГС або інших пов'язаних з ними осіб, і рекомендується змінити бюджети проєктів відповідно до чинного українського законодавства (п.п. 133.4.1 Податкового кодексу України)


    Q: Чи потрібно розробляти посадові інструкції для співробітників організації - виконавців проєкту?

    A: Посадові інструкції відповідно до чинного законодавства розробляються для всіх штатних співробітників (і є додатком до Наказу про прийняття на роботу) за умови відсутності підписаного Трудового договору.


    Q: Чи потрібно заповнювати табелі обліку робочого часу виконавцям проєкту?

    A: Так - ви маєте зазначати у табелях обліку робочого часу виконавців проєкту кількість реально відпрацьованих годин в рамках кожного проєкту - із розрахунку 8 годин на день (це 100%).
    Для коректної звітності необхідно, щоб оплата з кожного проєкту у табелях обліку робочого часу відповідала визначеному бюджету і тій кількості годин (відсотку), який визначений бюджетом проєкту.
    Наприклад, якщо керівник організації, який одночасно є керівником проєкту, отримує 100% зарплати з проєкту - тоді Табель буде на 100% заповнений за рахунок проєкту - ХХХ днів х 8 годин - ХХХ годин.
    Якщо керівник проєкту отримує наприклад 50% зарплати з проєкту - тоді Табель буде на 50% заповнений за рахунок проєкту - ххх днів х 8 годин х 50% - ХХХ годин + інші 50% за рахунок власних коштів або інших проєктів.


    Q: У якій статті бюджету проєкту треба планувати виплату добових, відшкодування витрат на проїзд та проживання?

    A: Виплата добових, відшкодування витрат на проїзд та проживання має розраховуватись у статті "2. Відрядження і транспортні витрати" виключно для осіб, які є штатними співробітниками організації.
    Відшкодування витрат на проїзд та проживання інших осіб, задіяних у проєкті (ФОП, учасники заходів), мають розраховуватись у статті бюджету проєкту "Інші витрати, послуги/Транспортне обслуговування учасників заходу".


    Q: Яка вартісна межа для проведення тендеру?

    A: Межа вартості товарів/послуг, що купуються у одного постачальника одноразово або шляхом багатократних придбань упродовж року - 150 000 грн. (тендер - відкриті торги) / 30 000 грн. (конкурс цінових пропозицій). Якщо тендер проводиться між двома учасниками або обирається постачальник без проведення тендеру, необхідно підтвердити це відповідними документами і аргументувати вибір того або іншого постачальника. В тому випадку, якщо вибір постачальника не залежить від організації–одержувача, проведення тендерів не вимагається.
    Це стосується таких послуг, як оренда офісу, в якому організація знаходилася на момент отримання гранту (у рік отримання гранту), поштові послуги, окрім послуг кур'єрських служб, послуги зв'язку та інтернету (по тих лініях, які вже були у розпорядженні організації на момент отримання гранту), послуги перевізників–монополістів (з/д, авіаквитки), послуги інших постачальників–монополістів, які надають телекомунікаційні, експлуатаційні та комунальні послуги.


    Q: Якими податками обкладаються зарплати співробітників організації - виконавців проєкту та залучених фахівців?

    A: Оплата праці має бути розрахована з урахуванням усіх податків та обов'язкових платежів згідно із законодавством України (ЄСВ, ПДФО, ВЗ) і всі ці податки і збори мають бути включені до бюджету проєкту. Оплату послуг ФОП треба планувати в розділі бюджету проєкту "Інші витрати, послуги".


    Q: Який відсоток коштів від загальної суми бюджету проєкту має складати внесок власних коштів?

    A: Внесок власних коштів у проєкт не є вимогою нашого конкурсу, але звичайно, якщо такі кошти (або власне організаційні або інших донорів) будуть залучені до проєкту, це може бути додатковою конкурентною перевагою вашої грантової заявки.
    Якщо ви вказуєте наявність власного внеску в бюджеті проєкту, зважайте на можливості організації по фактичному підтвердженню такого власного внеску первинними документами (якщо у вас немає впевненості щодо наявності і можливості під час реалізації проєкту відзвітувати за вказаними витратами (при проведенні аудиту), то такі витрати краще не планувати у бюджеті проєкту.


    Q: Якщо проєкт виконується разом із організацією-партнером, то чи можливо передбачати розділення бюджетів із партнером і відповідно передавати частину грошей на її рахунок згідно з кошторисом. І які вимоги з’являються в цьому випадку?

    A: В рамках нашого конкурсу субгрантинг/регрантинг (передача частини грошей на рахунок партнерської організації згідно з кошторисом) не дозволяється. Прийнятними можуть бути витрати послуг не ОГС, а послуги (гонорари) ФОП або фізичних осіб (за угодами ЦПХ) - залучених експертів, які працюють в рамках проєктів ОГС.


    Q: Чи необхідно мати фінансові підтвердження, якщо за останній рік їх не було?

    A: Якщо організація не виконувала жодних проєктів за останній рік і відповідно подавала "нульові" податкові звіти - про це треба зазначити у Аплікаційній формі або в Додатку "Інформація про організацію".


    Q: Чи потрібно при подачі грантової заявки подавати додаткові документи, які підтверджували би ціни на послуги постачальників, що вимагають проведення тендера (конкурсу цінових пропозиції)?

    A: При подачі грантової заявки подавати додаткові документи, які підтверджували би ціни на послуги постачальників, не потрібно. Звичайно, при виконанні проєкту, будь-які витрати, які перевищуватимуть 30 000 грн або 150 000 грн як разово так і упродовж одного календарного року підпадатимуть під дію проведення конкурсу цінових пропозицій (для 30 000 грн) або відкритих торгів (тендеру) (для 150 000 грн).

Поділитися:
Powered by

Activemedia
© 2020
Інститут
економічних досліджень
та політичних консультацій
адреса:
Рейтарська 8/5-А,
01054 Київ, Україна
тел.:
+ 38 044 278-63-42
+ 38 044 278-63-60
факс:
e-mail:
+ 38 044 278-63-36
institute@ier.kyiv.ua
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на www.ier.com.ua