Друк

Грантові конкурси

  • Поради заявникам за результатами першої хвилі грантового конкурсу «ЗМІ та Громадськість за проєвропейські зміни в Україні»

    22.12.2016

    Інститут економічних досліджень та політичних консультацій (ІЕД) і «Європейська правда» висловлюють щиру подяку всім, хто взяв участь у першій хвилі конкурсів «ЗМІ за проєвропейські зміни в Україні» та «Громадськість за проєвропейські зміни в Україні», що проводяться за фінансової підтримки Європейського Союзу. 

    Ми отримали 121 заявку з усіх областей України  і нам було дуже непросто визначитись із переможцями, бо кожна заявка була по-своєму цікава. Наразі відповідно до грантових процедур йде підготовка до оголошення переможців конкурсу «Громадськість за проєвропейські зміни в Україні».

    Але вже зараз хочемо нагадати, що триває третя хвиля конкурсів. І якщо Вам не пощастило цього разу – спробуйте ще. А для того, щоб Ваша заявка «зіграла», скористайтесь нашими порадами за результатами розгляду заявок цього туру.

    Як зробити так, щоб Ваша проектна заявка дійшла до розгляду Грантової комісії і була підтримана без зауважень?

    1. Уважно прочитайте умови конкурсу

    Ретельно ознайомившись з Інструкцією про проведення конкурсу, Аплікаційною формою, Бюджетом проекту, Методологією оцінки грантових заявок та Критеріями прийнятності, Ви зможете уникнути найпоширеніших помилок, які роблять заявники. Які пріоритети конкурсу? Які організації допускаються до конкурсу? Коли кінцевий термін подачі? Які вимоги до досвіду організації? Коли будуть оголошені результати? Що означає «проект підтриманий із зауваженнями»? Відповіді на ці та багато інших питань містяться в згаданих документах.

    2. Напишіть про себе

    На жаль, ми не знайомі зі всіма організаціями, які подаються до нас на конкурс. Тому чим більше інформації Ви дасте про себе, тим краще. Чим займається Ваша організація? Які в Вас є досягнення? Які проекти Ви вже впроваджували? Яка у Вас команда? Який досвід членів Вашої команди? Відповіді на ці питання дозволять нам краще зрозуміти, наскільки Ваша організація спроможна втілити проект, для якого Ви просите грантову підтримку.

    3. Не намагайтесь охопити все

    Кожна організація має свою унікальну експертизу, яка підтверджується її досвідом. Краще якісно втілити невеликий проект у вузькій сфері, в якій Ви спеціалізуєтесь, ніж розпорошити свої зусилля і намагатись охопити теми, якими Ви раніше не займались.

    Те саме стосується й планування заходів. Тут теж спрацьовує принцип «краще менше, але якісніше». Намагайтесь уникати поєднання трьох та більше типів заходів в одному проекті або великої кількості заходів протягом короткого періоду часу (наприклад, проведення 2 круглих столів, 3 конференцій, 10 семінарів, 5 тренінгів і 15 вуличних заходів протягом півроку для одного проекту – це явно забагато).

    4. Конкретизуйте свою ідею

    Тема конкурсу - адвокація, моніторинг та оцінка Угоди про асоціацію Україна-ЄС і проєвропейських реформ в регіонах. Це дуже загальна тема. Намагайтесь в своїх грантових заявках звузити її до проблем Вашого регіону. Навряд чи треба ставити собі завдання моніторити реформу енергетики в регіоні. А от визначити, як будівництво малої ГЕС біля Вашого селища вплине на громаду і як таке будівництво відповідає зобов’язанням України в рамках Угоди про асоціацію – це вже конкретно.

    5. Підкресліть регіональну спрямованість проекту

    Наш грантовий конкурс має передусім регіональну спрямованість. Звичайно, проекти, спрямовані на вирішення проблем загальнонаціонального рівня, також розглядатимуться, але перевага буде надаватись саме регіональним проектам. Тому якщо Ваш проект вирішує локальні проблеми – підкресліть це. Покажіть, що Ви знайомі з ситуацією в Вашому регіоні, розумієте його проблеми і знаєте, як їх вирішувати.

    6. Переконайтесь, що Ваша ідея відповідає темі конкурсу

    Уважно ознайомтесь з положеннями Угоди про асоціацію Україна-ЄС. Не всі реформи, які відбуваються наразі в Україні, передбачені Угодою. І тому деякі цікаві ідеї, які ми отримали на грантовий конкурс, не можуть бути підтримані виключно через те, що не відповідають тематиці конкурсу.

    7. Визначтесь зі спрямуванням проекту

    Ми паралельно проводимо два грантові конкурси: для медіа та для громадських організацій. В них схожа тематика, але вони відрізняються механізмами реалізації. Тому якщо в Вашому проекті планується насамперед аналітична робота, проведення семінарів, тренінгів – подавайтесь на конкурс для ОГС. А якщо Ви будете писати статті, знімати телепередачі або відеороліки, наповнювати вебсайт або якимось іншим чином інформувати аудиторію – Вам до нас на конкурс для ЗМІ.

    8. Розрахуйте бюджет проекту

    Зверніть увагу, що грантові кошти покривають лише витрати проекту, а не витрати Вашої організації. Тому при розрахунку бюджету оцініть, яку частку робочого часу Вашої команди займатиме робота над проектом. Відповідно розрахуйте заробітні плати, витрати на роботу офісу та комунальні послуги. При розрахунку витрат на заходи зазначте, де проводиться захід, на яку кількість людей та на яку тривалість він розрахований.

    9. Заручіться листами підтримки від партнерів

    Своєю грантовою програмою ми хочемо заохотити організації громадського суспільства та медіа шукати партнерів, об’єднуватися в консорціуми та спільно впроваджувати цікаві проекти. Це посилить організаційну спроможність організацій-партнерів та покаже, що Ваш проект цікавий не лише Вам. Тому якщо Ви знайшли партнерів для реалізації проекту, попросіть від них лист підтримки. Такий лист на етапі подачі проекту підтвердить, що домовленість про партнерство дійсно існує.

     

    З повагою,

    Команда Проекту «Просування реформ в регіони»

     

Поділитися:
Powered by

Activemedia
© 2010
Інститут
економічних досліджень
та політичних консультацій
адреса:
Рейтарська 8/5-А,
01030 Київ, Україна
тел.:
+ 38 044 278-63-42
+ 38 044 278-63-60
факс:
e-mail:
+ 38 044 278-63-36
institute@ier.kiev.ua
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на www.ier.com.ua