Друк

Грантові конкурси

  • Поширені запитання/FAQ щодо грантових конкурсів "Громадські організації та ЗМІ за проєвропейські зміни"

    30.03.2017

     

    Вебінар щодо найпоширеніших запитань конкурсу грантів «ГО та ЗМІ за проєвропейські зміни» (відео)


     

    (постійно оновлюється

     

    ЗАГАЛЬНІ ПИТАННЯ

    Для того, щоб претендувати на отримання гранту, заявник повинен:

    ВИМОГИ ДЛЯ ОГС:
    • мати статус неприбутковості та бути офіційно зареєстрованим в Україні не менше 1 року;
    • мати спроможність впроваджувати грантові проекти та звітуватися за ними (включаючи фінансове звітування);
    Досвід практичної роботи у сфері запропонованого проекту буде конкурентною перевагою
    Програма не надає грантів політичним партіям, релігійним громадам та пов’язаним із ними ОГС.

    ВИМОГИ ДЛЯ ЗМІ:
    • бути офіційно зареєстрованим як юридична особа в Україні не менше 1 року (грантові заявки від ФОП не приймаються);
    • мати щонайменше річний, бажано – трирічний досвід роботи;
    • мати досвід публікацій за тематикою запропонованого проекту;
    • мати сталу аудиторію в одному або декількох регіонах України (окрім Києва);
    • мати спроможність впроваджувати грантові проекти та звітуватися за ними (включаючи фінансове звітування).


    Q: Коли кінцевий термін подачі заявок?

    A: Конкурс грантів триватиме до 30 вересня 2018 року. Грантові заявки, подані на конкурс, оцінюватимуться по мірі надходження і розглядатимуться на засіданні Грантової комісії, яка приймає рішення про видачу гранту.
    Засідання Грантової комісії проводитимуться з періодичністю один раз на 2-2,5 місяці.


    Q: Чи існують будь-які вимоги щодо місця реєстрації організації, яка може подати заявку на конкурс?
    Наприклад, якщо громадська організація зареєстрована у Києві, але активно працює (має свої регіональні представництва або співпрацює із партнерами) у інших регіонах України.

    A: Кожен проект має виконуватись на місцевому або регіональному рівні в Україні.
    Регіональна реєстрація для ОГС буде конкурентною перевагою, для ЗМІ - основна вимога.
    Вітається здійснення проектної діяльності у співпраці з іншими регіональними громадськими організаціями, організаціями аналітичного, експертного спрямування, ЗМІ (у тому числі з інших областей України).


    Q: Хто проводить оцінювання заявок?

    A: Оцінювання заявок проводиться членами Грантової комісії та експертами з оцінки. До складу Грантової комісії входять представники ІЕД, "Європейської правди", експерти громадських організацій, представники засобів масової інформації, які мають досвід роботи в громадських, донорських організаціях або ЗМІ, а також досвід оцінки грантових заявок. Детальніше про процедуру оцінки заявок див. в Методиці оцінки грантових заявок.


    Q: Чи має право громадська організація, зареєстрована у Києві, яка управляє регіональними ЗМІ через уповноважених журналістів, членів громадської організації, брати участь у конкурсі? Чи може одна організація представляти кілька ЗМІ в рамках одного проекту?

    A: Так, громадська організація, яка зареєстрована у Києві й має регіональні представництва (зокрема, ЗМІ), може подати заявку на конкурс грантів.


    Q: Чи є визначена форма листа підтримки від партнерів? Які документи необхідно додавати від партнерів?

    A: Листи підтримки або меморандуми про співпрацю від партнерських організацій, що засвідчують готовність партнерів взяти участь у реалізації проекту та описують характер цієї участі, складаються у довільній формі. Якщо у листі підтримки прописані ПІБ експертів, яких планується залучити до реалізації проекту, то резюме цих експертів можна додати до Аплікаційної форми у вигляді додатків.


    Q: Чи можна надсилати додатки до грантової заявки великого об'єму в заархівованому вигляді через Google Drive або інші онлайнові сервера?

    A: Так, ви можете надсилати додатки до грантової заявки додатки до грантової заявки великого об'єму через будь-які онлайнові сервера


    Q: Чи може організація, яка отримала грант і вже виконує проект, подавати заявку на продовження своєї діяльності після закінчення гранту?

    A: Так, ваша організація має право подавати грантову заявку на продовження діяльності за проектом. За умовами нашого конкурсу, до 30.09.2018 р. будь-яка ОГС має право на отримання не більше 2 грантів, а будь-який ЗМІ - не більше 3 грантів


    Q: Кого ІЕД і Європейська правда хочуть бачити на дводенних конференціях проекту? Керівництво телеканалу та проекту, чи знімальну групу - журналіст/оператор?

    A: Від ЗМІ ІЕД і Європейська правда запрошують для участі у дводенних конференціях проекту як правило провідного журналіста і керівника проекту, від ОГС - керівника проекту, основного експерта і бухгалтера (фінансового менеджера)

     

    СПЕЦІАЛЬНІ ВИМОГИ ДЛЯ ЗМІ

    Q: Чи можуть подавати заявку на грант державні ЗМІ?

    A: Ні. Участь у конкурсі можуть брати виключно приватні, комунальні ЗМІ та ЗМІ, створені у вигляді неприбуткової організації.


    Q: Чи можуть подавати заявку на грант регіональні філії Національної суспільної телерадіокомпанії України?

    A: Так - можуть, але зверніть будь ласка увагу, що заявка має бути подана від юридичної особи


    Q: Чи може подати заявку на отримання гранту редакція газети комунальної власності, яка у зв'язку із роздержавленням державних та комунальних ЗМІ, змінює свою форму власності

    A: Зверніть будь ласка увагу, що в разі зміни юридичного статусу (зараз ви - КОМУНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ, а після зміни власника ви будете ПП або ТОВ), в разі вашої перемоги у конкурсі грантів як КОМУНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ, якщо ви в цей час почнете змінювати юридичну особу (ліквідація-перереєстрація), ми як ІЕД не зможемо підписати із вами грантову угоду.
    Тому порада наступна - краще дочекатись реєстрації вашої газети як ПП або ТОВ і потім подавати грантову заявку на участь у конкурсі. Наш конкурс грантів постійнодіючий - до 30.09.2018 р.


    Q: Чи можуть фізичні особи-підприємці, які зареєстрували ЗМІ, брати участь у конкурсі грантів?

    A: Для того, щоб претендувати на отримання гранту, заявник на конкурс від ЗМІ повинен бути офіційно зареєстрованою юридичною особою в Україні.


    Q: Чи можуть незалежні блогери (фізичні особи, фізичні особи-підприємці), які пишуть на тему євроінтеграції брати участь у конкурсі грантів?

    A: Ми плануємо поширити грантовий конкурс для ЗМІ на блогерів, але це відбудеться через деякий час, ймовірніше, у 2017-2018 році. Наразі в цьому конкурсі можуть брати участь лише юридичні особи.


    Q: В Аплікаційній формі (Додаток А) в Анотації проекту пропонується надати стисло інформаційну картину регіону за даною тематикою. Що мається на увазі?

    A: Прохання описати, які ЗМІ з тих, що працюють в інформаційному полі Вашого регіону, висвітлюють тематику або тематики, які Ви обрали в якості ключових для Вашої проектної пропозиції, а також наскільки активно і в яких обсягах і т.п. проводиться дане висвітлення.


    Q: Уточніть, будь-ласка, чи може подаватись на конкурс громадська організація, якщо вона тісно співпрацюватиме у виконанні проекту з редакцією радіомовлення, а також має понад 10 років успішної роботи з грантовими проектами, в тому числі й по роботі зі ЗМІ. Відповідні види діяльності зазначені у Статуті ГО.

    A: Так - звичайно може. Але зверніть увагу, що в разі подання заявки на медійний проект громадською організацією, у цій заявці має бути як правило медійна діяльність (радіопрограми) і не повинно бути невластивих медіа заходів - прес-конференцій, фокус-груп, семінарів, конференцій тощо (які властиві ГО і для цього є інший конкурс - "Громадськість за проєвропейські зміни в Україні") - http://www.ier.com.ua/ua/announce?pid=5339)


    Q: Наш приклад - виконавців проекту (грантоотримувачів) хочуть підхопити й інші редакції. Але у них немає досвіду написання грантових заявок і ведення проектної діяльності. Чи можна бути куратором проекту ще для однієї редакції, щоб організувати їхню діяльність з підготовки матеріалів щодо євроінтеграції?

    A: Це запитання стосується особисто вашої спроможності все встигати, включно із належно оформленими документами щодо оплати вашої залученості в іншому проекті (куратором іншої редакції), якщо це будуть паралельні проекти, які реалізуються одночасно.

     

     

    ФІНАНСОВІ ТА АДМІНІСТРАТИВНІ ПИТАННЯ

    Q: Чи потрібно відкривати окремий банківський рахунок для реалізації проекту?

    A: Так. Для реалізації проекту має бути відкритий окремий банківський рахунок для обслуговування гранту або пропонуватись такий рахунок вашої організації, на якому немає коштів, і який не використовувався більше 1 місяця, із банківською випискою-підтвердженням за відповідний період.


    Q: Чи можна заключати договори із ФОП - керівником проекту, бухгалтером та іншими співробітниками або експертами?

    A: Так - такі договори заключати можна. Прохання звертати увагу лише на те, що відповідно до п.п. 133.4.1 Податкового кодексу України, з 01.01.2015 р. неприбутковою організацією є НУО, "установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб".
    Це означає наступне - засновник ОГС, член ОГС, член органів управління ОГС або інші пов'язані з ними особи не можуть отримувати гонорар (дохід) як ФОП в рамках проекту. Таке порушення викличе позбавлення організації статусу неприбутковості, штрафні санкції про донарахування ЄСВ, а також вважатиметься нецільовим використанням коштів.


    Q: Чи потрібно розробляти посадові інструкції для співробітників проекту?

    A: Посадові інструкції відповідно до чинного законодавства розробляються для всіх штатних співробітників (і є додатком до Наказу про прийняття на роботу) за умови відсутності підписаного Трудового договору.


    Q: Чи потрібно заповнювати табелі обліку робочого часу співробітниками проекту?

    A: Так - ви маєте зазначати у табелях обліку робочого часу співробітниками проекту кількість реально відпрацьованих годин в рамках кожного проекту - із розрахунку 8 годин на день (це 100%).
    Для коректної звітності необхідно, щоб оплата з кожного проекту у табелях обліку робочого часу відповідала визначеному бюджету і тій кількості годин (відсотку), який визначений бюджетом проекту.
    Наприклад, якщо керівник організації, який одночасно є керівником проекту, отримує 100% зарплати з проекту - тоді Табель буде на 100% заповнений за рахунок проекту - ХХХ днів х 8 годин - ХХХ годин.
    Якщо керівник проекту отримує наприклад 50% зарплати з проекту - тоді Табель буде на 50% заповнений за рахунок проекту - ххх днів х 8 годин х 50% - ХХХ годин + інші 50% за рахунок власних коштів або інших проектів.


    Q: У якій статті бюджету проекту треба планувати виплату добових, відшкодування витрат на проїзд та проживання?

    A: Виплата добових, відшкодування витрат на проїзд та проживання має розраховуватись у статті "2. Відрядження і транспортні витрати" виключно для осіб, які є штатними співробітниками організації.
    Відшкодування витрат на проїзд та проживання інших осіб, задіяних у проекті (ФОП, учасники заходів), мають розраховуватись у статті бюджету проекту "Інші витрати, послуги/Транспортне обслуговування учасників заходу".


    Q: Яка вартісна межа для проведення тендеру?

    A: Межа вартості товарів/послуг, що купуються у одного постачальника одноразово або шляхом багатократних придбань упродовж року - 150000 грн. (тендер - відкриті торги) / 30000 грн. (конкурс цінових пропозицій). Якщо тендер проводиться між двома учасниками або обирається постачальник без проведення тендеру, необхідно підтвердити це відповідними документами і аргументувати вибір того або іншого постачальника. В тому випадку, якщо вибір постачальника не залежить від організації-одержувача, проведення тендерів не вимагається. 
    Це стосується таких послуг, як оренда офісу, в якому організація знаходилася на момент отримання гранту (у рік отримання гранту), поштові послуги, окрім послуг кур'єрських служб, послуги зв'язку та інтернету (по тих лініях, які вже були у розпорядженні організації на момент отримання гранту), послуги перевізників–монополістів (з/д, авіаквитки), послуги інших постачальників–монополістів, які надають телекомунікаційні, експлуатаційні та комунальні послуги.


    Q: Якими податками обкладаються зарплати учасників проекту – співробітників редакції та залучених фахівців?

    A: Оплата праці має бути розрахована з урахуванням усіх податків та обов'язкових платежів згідно із законодавством України (ЄСВ, ПДФО, ВЗ) і всі ці податки мають бути включені до бюджету проекту. Оплату послуг ФОП треба планувати в розділі бюджету проекту "Інші витрати, послуги".


    Q: Чи може ЗМІ включати до бюджету витрати на оплату ефірного часу?

    A: Ви можете включати до бюджету проекту будь-які витрати, які можна буде ідентифікувати, і ви зможете довести, що ці витрати були спрямовані саме на виконання цього проекту, а не на ефірний час ЗМІ взагалі, наприклад. Але податок на прибуток, якщо ваша компанія його отримає під час виконання проекту, ви не зможете сплатити з бюджету проекту. Податок на прибуток може бути сплачений виключно з інших коштів вашої компанії.


    Q: Який відсоток коштів від загальної суми бюджету проекту має складати внесок власних коштів?

    A: Внесок власних коштів у проект не є вимогою нашого конкурсу, але звичайно, якщо такі кошти (або власне організаційні або інших донорів) будуть залучені до проекту, це може бути додатковою конкурентною перевагою вашої грантової заявки.
    Якщо ви вказуєте наявність власного внеску в бюджеті проекту, зважайте на можливості організації по фактичному підтвердженню такого власного внеску первинними документами (якщо у вас немає впевненості щодо наявності і можливості під час реалізації проекту відзвітувати за вказаними витратами (при проведенні аудиту), то такі витрати краще не планувати у бюджеті проекту

     

    Q: Чи потрібно при подачі грантової заявки подавати додаткові документи, які підтверджували би ціни на послуги постачальників, наприклад, друкарень на поліграфічні послуги? Чи підпадають такі витрати до категорії, що вимагають проведення тендера (конкурсу цінових пропозиції)?

    A: При подачі грантової заявки подавати додаткові документи, які підтверджували би ціни на послуги постачальників, не потрібно. Звичайно, при виконанні проекту, будь-які витрати, які перевищуватимуть 30000 грн або 150000 грн як разово так і упродовж одного календарного року підпадатимуть під дію проведення конкурсу цінових пропозицій (для 30000 грн) або відкритих торгів (тендеру) (для 150000 грн).
    Просимо звернути увагу на те, що кошти проекту не можуть покривати всіх поліграфічних послуг вашого друкованого видання. Відповідно, це може бути друк виключно, наприклад, окремого "Євровкладишу" або будь-якого іншого друкованого матеріалу в рамках виключно вашої проектної діяльності.


    Q: Якщо проект виконується разом із організацією-партнером, то чи можливо передбачати розділення бюджетів із партнером і відповідно передавати частину грошей на її рахунок згідно з кошторисом. І які вимоги з’являються в цьому випадку?

    A: В рамках нашого конкурсу субгрантинг/регрантинг (передача частини грошей на рахунок партнерської організації згідно з кошторисом) не дозволяється. Прийнятними можуть бути витрати послуг не ОГС/ЗМІ (газета, ТРК тощо), а послуги (гонорари) ФОП або фізичних осіб - залучених експертів, журналістів-ведучих-редакторів, які працюють в рамках проектів ОГС або над створенням медійних продуктів в ЗМІ.

     

    Q: Чи має бути співфінансування проекту від ОГС, які подають заявку? Якщо так, то у якому співвідношенні?"

    A: Внесок власних коштів у проект не є вимогою нашого конкурсу, але звичайно, якщо такі кошти (або власне організаційні або інших донорів) будуть залучені до проекту, це може бути додатковою конкурентною перевагою вашої грантової заявки.
    Але зверніть увагу, що в разі врахування у бюджеті проекту вашого власного внеску, ваша організація повинна буде фактично підтвердити такий власний внесок первинними документами (якщо у вас немає впевненості щодо наявності і можливості у майбутньому (в разі перемоги в конкурсі) відзвітувати за вказаними витратами (особливо при можливому проведенні аудиту), то такі витрати краще не планувати у бюджеті проекту
Поділитися:
Powered by

Activemedia
© 2010
Інститут
економічних досліджень
та політичних консультацій
адреса:
Рейтарська 8/5-А,
01030 Київ, Україна
тел.:
+ 38 044 278-63-42
+ 38 044 278-63-60
факс:
e-mail:
+ 38 044 278-63-36
institute@ier.kiev.ua
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на www.ier.com.ua